
Tα στοιχεία της για τους μεγαλύτερους σε αξία εθνικούς στόλους παγκοσμίως εξέδωσε νωρίτερα η VesselsValue, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί έως τον Απρίλιο του 2020.
Πρώτος στην σχετική κατάταξη βρίσκεται ο στόλος της Ιαπωνίας, η αξία του οποίου κυμαίνεται στα $108,065 δισ. παρά την πτώση του κατά $9 δισ. σε σχέση με το 2019. Η απώλεια αυτή αποτελεί απόρροια της μείωσης της αξίας των bulkers το περασμένο έτος αλλά και στις αρχές του 2020. Ο στόλος bulkers της Ιαπωνίας βέβαια είναι ο μεγαλύτερος σε αξία και ανέρχεται στα $34,8 δισ.
Δεύτερος σε αξία είναι ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος ξεπερνά τα $100 δις και συγκεκριμένα αγγίζει τα $100,446 δισ. Σύμφωνα με τη VesselsValue o στόλος των Ελλήνων παρουσίασε μια σταθερότητα μεταξύ 2019 και 2020, απόρροια της αύξησης της αξίας των δεξαμενόπλοιων. Η αύξηση αυτή, η οποία αντιστάθμισε τις όποιες απώλειες στην αξία των bulkers και των containerships, συνέπεσε με την γεωπολιτική αστάθεια στα Στενά του Ορμούζ προς τα τέλη του περασμένου έτους αλλά και στην αβεβαιότητα που επέφερε η διεθνής νομοθεσία του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων από τα πλοία. Aξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers παραμένει στην κορυφή με τις αξίες τους να διαμορφώνονται αντίστοιχα σε $41,3 δις (έναντι $22,6 δις των Ιαπώνων) και $19,8 δις (έναντι $14,2 δις των ιαπωνικών συμφερόντων στόλου LNG Carriers). Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue, από τα 320 πλοία που αγόρασαν οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες από τον Μάρτιο του 2019 έως και σήμερα, περίπου το 50% είναι Bulkers.
H Κίνα βρίσκεται στην τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη, με την αξία του στόλου της να είναι υπερδιπλάσια έναντι της τέταρτης Σιγκαπούρης. Πιο συγκεκριμένα ο κινεζικών συμφερόντων στόλος ανήλθε το διάστημα αυτό στα $98,548 δισ. ενώ ο σιγκαπουριανός κινείται στα $44,055 δισ.
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν η Νορβηγία με στόλο αξίας $39,069 δισ., η Νότια Κορέα με $34,784 δισ., οι ΗΠΑ με $33 δισ., η Γερμανία με $27,937 δισ., το Ηνωμένο Βασίλειο με $23,409 δισ. και η Δανία με $20,885 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας πραγματοποίησαν επιθεώρηση του στόλου εν πλω επί της φρεγάτας «Σπέτσαι». «Η…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ