
Tα στοιχεία της για τους μεγαλύτερους σε αξία εθνικούς στόλους παγκοσμίως εξέδωσε νωρίτερα η VesselsValue, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί έως τον Απρίλιο του 2020.
Πρώτος στην σχετική κατάταξη βρίσκεται ο στόλος της Ιαπωνίας, η αξία του οποίου κυμαίνεται στα $108,065 δισ. παρά την πτώση του κατά $9 δισ. σε σχέση με το 2019. Η απώλεια αυτή αποτελεί απόρροια της μείωσης της αξίας των bulkers το περασμένο έτος αλλά και στις αρχές του 2020. Ο στόλος bulkers της Ιαπωνίας βέβαια είναι ο μεγαλύτερος σε αξία και ανέρχεται στα $34,8 δισ.
Δεύτερος σε αξία είναι ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος ξεπερνά τα $100 δις και συγκεκριμένα αγγίζει τα $100,446 δισ. Σύμφωνα με τη VesselsValue o στόλος των Ελλήνων παρουσίασε μια σταθερότητα μεταξύ 2019 και 2020, απόρροια της αύξησης της αξίας των δεξαμενόπλοιων. Η αύξηση αυτή, η οποία αντιστάθμισε τις όποιες απώλειες στην αξία των bulkers και των containerships, συνέπεσε με την γεωπολιτική αστάθεια στα Στενά του Ορμούζ προς τα τέλη του περασμένου έτους αλλά και στην αβεβαιότητα που επέφερε η διεθνής νομοθεσία του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων από τα πλοία. Aξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers παραμένει στην κορυφή με τις αξίες τους να διαμορφώνονται αντίστοιχα σε $41,3 δις (έναντι $22,6 δις των Ιαπώνων) και $19,8 δις (έναντι $14,2 δις των ιαπωνικών συμφερόντων στόλου LNG Carriers). Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue, από τα 320 πλοία που αγόρασαν οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες από τον Μάρτιο του 2019 έως και σήμερα, περίπου το 50% είναι Bulkers.
H Κίνα βρίσκεται στην τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη, με την αξία του στόλου της να είναι υπερδιπλάσια έναντι της τέταρτης Σιγκαπούρης. Πιο συγκεκριμένα ο κινεζικών συμφερόντων στόλος ανήλθε το διάστημα αυτό στα $98,548 δισ. ενώ ο σιγκαπουριανός κινείται στα $44,055 δισ.
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν η Νορβηγία με στόλο αξίας $39,069 δισ., η Νότια Κορέα με $34,784 δισ., οι ΗΠΑ με $33 δισ., η Γερμανία με $27,937 δισ., το Ηνωμένο Βασίλειο με $23,409 δισ. και η Δανία με $20,885 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ