
Tα στοιχεία της για τους μεγαλύτερους σε αξία εθνικούς στόλους παγκοσμίως εξέδωσε νωρίτερα η VesselsValue, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί έως τον Απρίλιο του 2020.
Πρώτος στην σχετική κατάταξη βρίσκεται ο στόλος της Ιαπωνίας, η αξία του οποίου κυμαίνεται στα $108,065 δισ. παρά την πτώση του κατά $9 δισ. σε σχέση με το 2019. Η απώλεια αυτή αποτελεί απόρροια της μείωσης της αξίας των bulkers το περασμένο έτος αλλά και στις αρχές του 2020. Ο στόλος bulkers της Ιαπωνίας βέβαια είναι ο μεγαλύτερος σε αξία και ανέρχεται στα $34,8 δισ.
Δεύτερος σε αξία είναι ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος ξεπερνά τα $100 δις και συγκεκριμένα αγγίζει τα $100,446 δισ. Σύμφωνα με τη VesselsValue o στόλος των Ελλήνων παρουσίασε μια σταθερότητα μεταξύ 2019 και 2020, απόρροια της αύξησης της αξίας των δεξαμενόπλοιων. Η αύξηση αυτή, η οποία αντιστάθμισε τις όποιες απώλειες στην αξία των bulkers και των containerships, συνέπεσε με την γεωπολιτική αστάθεια στα Στενά του Ορμούζ προς τα τέλη του περασμένου έτους αλλά και στην αβεβαιότητα που επέφερε η διεθνής νομοθεσία του ΙΜΟ για τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων από τα πλοία. Aξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers παραμένει στην κορυφή με τις αξίες τους να διαμορφώνονται αντίστοιχα σε $41,3 δις (έναντι $22,6 δις των Ιαπώνων) και $19,8 δις (έναντι $14,2 δις των ιαπωνικών συμφερόντων στόλου LNG Carriers). Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue, από τα 320 πλοία που αγόρασαν οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες από τον Μάρτιο του 2019 έως και σήμερα, περίπου το 50% είναι Bulkers.
H Κίνα βρίσκεται στην τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη, με την αξία του στόλου της να είναι υπερδιπλάσια έναντι της τέταρτης Σιγκαπούρης. Πιο συγκεκριμένα ο κινεζικών συμφερόντων στόλος ανήλθε το διάστημα αυτό στα $98,548 δισ. ενώ ο σιγκαπουριανός κινείται στα $44,055 δισ.
Την δεκάδα με τις χώρες που κατέχουν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο παγκοσμίως συμπληρώνουν η Νορβηγία με στόλο αξίας $39,069 δισ., η Νότια Κορέα με $34,784 δισ., οι ΗΠΑ με $33 δισ., η Γερμανία με $27,937 δισ., το Ηνωμένο Βασίλειο με $23,409 δισ. και η Δανία με $20,885 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ