
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), στην τελευταία μηνιαία έκθεσή του, αναμένει ότι η κρίση από την πανδημία θα εξαλείψει το 2020 σχεδόν μία δεκαετία αύξησης της ζήτησης πετρελαίου.
Το μέγεθος της πετρελαϊκής κρίσης αψηφά τις προσπάθειες του OPEC+ και άλλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών, καθώς η μείωση της παραγωγής τίθεται σε ισχύ.
Οι εταιρείες παραγωγής πετρελαίου της Νιγηρίας έχουν εφαρμόσει ορισμένα μέτρα προκειμένου να μετριάσουν τον αντίκτυπο του σοκ. Αυτά περιλαμβάνουν μείωση του προσωπικού, αναθεώρηση προς τα κάτω των συμβάσεων με εταιρείες παροχής πετρελαίου, προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής και ούτω καθεξής.
Ωστόσο, αυτά τα μέτρα φαίνονται ανεπαρκή, καθώς, προκειμένου αυτές οι εταιρείες να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται, θα πρέπει η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να βελτιωθεί, σε τιμές αργού τουλάχιστον $35/βαρέλι.
Ο εκπρόσωπος της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου της Νιγηρίας (NNPC), Kennie Obateru, σε συζητήσεις του με δημοσιογράφους πριν από λίγες ημέρες, αποκάλυψε ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο διακοπής της παραγωγής εάν η κατάσταση συνεχιστεί. Ο κ. Obateru ξεκαθάρισε ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν σε μια αγορά όπου δεν υπάρχει ζήτηση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις γεμάτες αποθήκες και τις τιμές κάτω από το κόστος παραγωγής, καθιστούν μη βιώσιμο για τις εταιρείες πετρελαίου το να συνεχίσουν να παράγουν.
Το CNBC ανέφερε ότι η Goldman Sachs, σε σημείωμά της προς τους επενδυτές, επεσήμανε ότι η αγορά αναμένεται να δοκιμάσει την παγκόσμια ικανότητα αποθήκευσης τις επόμενες εβδομάδες και πιθανότατα θα δημιουργήσει μεγαλύτερη μεταβλητότητα, με περισσότερες πιέσεις προς τα κάτω.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Την επιστροφή της στην Ερυθρά Θάλασσα και συγκεκριμένα στη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζει ο δανέζικος κολοσσός Maersk. Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε…

Κύπρος και Λίβανος υπέγραψαν σήμερα τη Συμφωνία Οριοθέτησης της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης των δύο χωρών και συμφώνησαν στην προώθηση της διερεύνησης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Λιβάνου…

Η κοινοπραξία των IMM Private Equity και IMM Investment επιδιώκουν την πώληση της Hyundai LNG Shipping στον ινδονησιακό όμιλο Sinar Mas. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο…

Την Τρίτη 25/11/2025, κατά τη Γενική Συνέλευση πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των νέων αντιπροέδρων της HEMEXPO. Στις τέσσερις θέσεις των Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι…

Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ