
Προκειμένου να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να αναλάβουν συντονισμένη δράση για την ελεύθερη μετακίνηση των πληρωμάτων εν μέσω πανδημίας, ο ΙΜΟ εξέδωσε χθες ένα πλάνο με 12 βήματα απευθυνόμενο στα 174 κράτη-μέλη του.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν οδικό χάρτη 55 σελίδων, προκειμένου να εξαιρούνται οι ναυτικοί από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και να μπορούν να εισέρχονται ή να φεύγουν από τα πλοία. Συγκροτήθηκε μάλιστα από μια ευρεία συμμαχία ναυτικών ενώσεων, διεθνών ενώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπροσώπων των αερομεταφορών και των ναυτασφαλίσεων για την παροχή ενός λεπτομερούς σχεδίου για τις αλλαγές πληρωμάτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της International Transport Workers’ Federation (ITF), σε δύο εβδομάδες από τώρα περίπου 150.000 ναυτικοί εμπορικών πλοίων θα πρέπει να αλλαχθούν στα πλοία σύμφωνα με τις διεθνείς νομοθεσίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες βρίσκονται «παγιδευμένοι» στα πλοία λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), ανέφερε ότι «οι ναυτικοί κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διατηρήσουν την απρόσκοπτη ροή του εμπορίου. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε τους ναυτικούς μας και να συνεργαζόμαστε με πολιτικούς ηγέτες για τις αλλαγές πληρωμάτων».
Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόβλημα είναι μεν απλοϊκό αλλά η λύση σύνθετη και συμπλήρωσε ότι, εάν δεν καταφέρουν να ελευθερώσουν τις μετακινήσεις για τους ναυτικούς, αυξάνονται οι πιθανότητες στρεβλώσεων στο διεθνές εμπόριο και ο κίνδυνος ατυχημάτων και ζητημάτων σχετιζόμενων με την ψυχική υγεία των πληρωμάτων.
Από την πλευρά του, ο κ. Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της ΙΤF, ανέφερε ότι οι ενώσεις ναυτικών, η βιομηχανία, ο IMO και ο ΙLΟ καλούν από κοινού τις κυβερνήσεις να βάλουν ένα τέλος στις κακουχίες που αντιμετωπίζουν 150.000 ναυτικοί, οι οποίοι δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις οφείλουν να καταδείξουν τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αναγνωρίζοντάς τους ως «key workers».
«Καλούμε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τον οδικό αυτό χάρτη πριν βιώσουμε σοβαρότερες συνέπειες», κατέληξε.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ μπορείτε να ανατρέξετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ