Διορθώνει η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Διορθώνει η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

1035
Διορθώνει η αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Σημαντικά μειωμένοι εμφανίστηκαν οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια σε διάστημα μόλις λίγων ημερών, όπως προκύπτει από πρόσφατη ανάλυση της BIMCO.

Πιο συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει σε report της ότι οι ναύλοι για τα VLCC για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα παρουσίασαν πτώση 68% μέσα σε διάστημα εννέα ημερών. Ειδικότερα αυτοί κινούνταν στα $222.591/ημέρα στις 22 Απριλίου και έφτασαν στα $71.885/ημέρα στις 4 Μαΐου. Αντίστοιχα οι ναύλοι για τα VLCC στο δρομολόγιο Μέση Ανατολή-U.S. Gulf  κατέγραψαν, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, πτώση 80% από $162.433/ημέρα στα $36.249/ημέρα.

Η BIMCO σημειώνει ότι οι ασυνήθιστα υψηλοί ναύλοι των δεξαμενόπλοιων ήταν απόρροια της υπερβάλλουσας προσφοράς στην αγορά πετρελαίου, εξέλιξη η οποία σταδιακά θα ατονήσει μετά τη συμφωνία του OPEC+ για περικοπές της παραγωγής της τάξης των 9,7 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Συνεπώς αυτό που φαίνεται να οδηγεί αυτή τη στιγμή τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι η χαμηλή ζήτηση για πετρέλαιο λόγω κορονοϊού.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΕΑ η ζήτηση για πετρέλαιο το β’ τρίμηνο θα συρρικνωθεί σημαντικά και πιο συγκεκριμένα κατά 23,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η πολύ χαμηλή τιμή του πετρελαίου όλο αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει traders και διυλιστήρια στο να ναυλώνουν πλοία για αποθήκευση ελλείψει διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου στη ξηρά. Η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια, ιδίως τα μεγαλύτερα, να απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.

Φωτό: Pxhere