
Σημαντικά μειωμένοι εμφανίστηκαν οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια σε διάστημα μόλις λίγων ημερών, όπως προκύπτει από πρόσφατη ανάλυση της BIMCO.
Πιο συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει σε report της ότι οι ναύλοι για τα VLCC για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα παρουσίασαν πτώση 68% μέσα σε διάστημα εννέα ημερών. Ειδικότερα αυτοί κινούνταν στα $222.591/ημέρα στις 22 Απριλίου και έφτασαν στα $71.885/ημέρα στις 4 Μαΐου. Αντίστοιχα οι ναύλοι για τα VLCC στο δρομολόγιο Μέση Ανατολή-U.S. Gulf κατέγραψαν, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, πτώση 80% από $162.433/ημέρα στα $36.249/ημέρα.
Η BIMCO σημειώνει ότι οι ασυνήθιστα υψηλοί ναύλοι των δεξαμενόπλοιων ήταν απόρροια της υπερβάλλουσας προσφοράς στην αγορά πετρελαίου, εξέλιξη η οποία σταδιακά θα ατονήσει μετά τη συμφωνία του OPEC+ για περικοπές της παραγωγής της τάξης των 9,7 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Συνεπώς αυτό που φαίνεται να οδηγεί αυτή τη στιγμή τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι η χαμηλή ζήτηση για πετρέλαιο λόγω κορονοϊού.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΕΑ η ζήτηση για πετρέλαιο το β’ τρίμηνο θα συρρικνωθεί σημαντικά και πιο συγκεκριμένα κατά 23,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η πολύ χαμηλή τιμή του πετρελαίου όλο αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει traders και διυλιστήρια στο να ναυλώνουν πλοία για αποθήκευση ελλείψει διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου στη ξηρά. Η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια, ιδίως τα μεγαλύτερα, να απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ