
Στον απολογισμό της για τις απώλειες bulkers μεταξύ 2010 και 2019 προχώρησε πρόσφατα η INTERCARGO μέσω του «Bulk Carrier Casualty Report 2019».
Στην εν λόγω έκθεση αναφέρεται ότι κατά το εν λόγω διάστημα 173 ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους ενώ 39 bulk carriers (άνω των 10.000 dwt) αναγνωρίστηκαν ως total losses. H Ιntercargo για ακόμη μία φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την υγροποίηση των φορτίων καθώς από τα 39 αυτά περιστατικά τα οκτώ αφορούσαν ζητήματα του φορτίου με την υγροποίηση νικελίου να αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Ενδιαφέρον εύρημα επίσης αποτελεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας των απολεσθέντων bulkers κατά το χρονικό διάστημα 2010-2019 ήταν τα 20,8 έτη ενώ η συνολική χωρητικότητα των 39 αυτών πλοίων ανήλθε στα 2,59 εκατ. dwt. Τα Ηandysizes αποτέλεσαν τη μερίδα του λέοντος των απωλειών καθώς αντιπροσώπευαν το 37,5% ενώ ακολούθησαν τα Handymaxes (22,9%), τα Supramaxes (16,7%), τα Capesizes (14,6%) και τα Panamaxes (8,3%).
Στο report της ΙNTERCARGO αναφέρεται επίσης ότι η εμπειρία παλαιότερων περιστατικών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για να καθοριστεί εάν απαιτούνται επιπλέον μέτρα ασφάλειας από την ίδια τη βιομηχανία αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα τονίζεται ότι η βιομηχανία ξηρού φορτίου δύσκολα μπορεί να αποδεχτεί ότι μόλις για το 61,5% ή για τις 24 από τις συνολικά 39 απώλειες bulkers τα reports ερευνών είναι διαθέσιμα στη βάση δεδομένων του IMO Global Integrated Shipping Information System (GISIS). Μάλιστα το μέσο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πρόκληση του περιστατικού έως την καταγραφή του και τη δημοσιοποίησή του είναι οι 32 μήνες.
Τέλος στο report της Intercargo ειδική αναφορά γίνεται στην απώλεια του bulk carrier Nur Allya τον περασμένο Αύγουστο, σημειώνοντας ότι παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις ασφάλειας από τη βιομηχανία δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού.
Φωτό: Karl Groendal/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ