
«Η Ρωσία διαθέτει ένα ικανοποιητικό μαξιλάρι ασφαλείας για όσο διάστημα διατηρηθούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, αλλά αυτά τα αποθέματα πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, ο λαϊκισμός είναι απαράδεκτος», δήλωσε την Κυριακή ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου προέδρου, Dmitry Peskov, σε συνέντευξη στη Μόσχα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Tass, ο Ρώσος αξιωματούχος τόνισε ότι αυτά τα αποθεματικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να υποχωρούμε σε λαϊκιστικές διαθέσεις, όπως “ας διανείμουμε τα πάντα τώρα, ας πλημμυρίσουμε την οικονομία με χρήματα” και ούτω καθεξής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Ρώσος υπουργός Οικονομικών, Anton Siluanov, δήλωσε νωρίτερα ότι 2 τρισ. ρούβλια (26,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ) από το Εθνικό Ταμείο Ευημερίας θα δαπανηθούν φέτος για να αντισταθμίσουν το έλλειμμα των εσόδων από πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Για χρόνια, οι οικονομολόγοι επέκριναν τη ρωσική οικονομική πολιτική ως υπερβολικά συντηρητική, δίνοντας έμφαση στον περιορισμό των δαπανών, αντικατοπτρίζοντας έτσι μια βαθιά ρωσική πεποίθηση: ανεξάρτητα από το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα σήμερα, μπορούν πάντα να χειροτερέψουν. Τώρα, αυτή η πολιτική φαίνεται δικαιολογημένη, λόγω της εξάρτησης της χώρας από την εξόρυξη φυσικών πόρων για τα περισσότερα από τα κέρδη της.
«Η Ρωσία είναι πιο έτοιμη από ποτέ στην ιστορία της», δήλωσε ο Vladimir Osakovsky, επικεφαλής οικονομολόγος της Ρωσίας στην Τράπεζα της Αμερικής, αναφερόμενος στην οικονομική πτώση λόγω της εξάπλωσης του ιού.
Η Ρωσία δημιούργησε υψηλά αποθεματικά καθ’ όλη την περίοδο των κυρώσεων, γράφοντας στον προϋπολογισμό της μια τεχνητά χαμηλή εκτίμηση για την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου. Όλος ο φόρος επί των κερδών πάνω από αυτό το επίπεδο διατηρήθηκε στην κεντρική τράπεζα. Η πολιτική αυτή περιόρισε σημαντικά τις επενδύσεις, με το ρωσικό ΑΕΠ να αυξάνεται κατά μόλις 1,3% το 2019, όμως έθεσε τη Ρωσία σε σταθερή θέση εισερχόμενη στην κρίση του κορονοϊού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ