
«Η Ρωσία διαθέτει ένα ικανοποιητικό μαξιλάρι ασφαλείας για όσο διάστημα διατηρηθούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, αλλά αυτά τα αποθέματα πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, ο λαϊκισμός είναι απαράδεκτος», δήλωσε την Κυριακή ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου προέδρου, Dmitry Peskov, σε συνέντευξη στη Μόσχα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Tass, ο Ρώσος αξιωματούχος τόνισε ότι αυτά τα αποθεματικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να υποχωρούμε σε λαϊκιστικές διαθέσεις, όπως “ας διανείμουμε τα πάντα τώρα, ας πλημμυρίσουμε την οικονομία με χρήματα” και ούτω καθεξής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Ρώσος υπουργός Οικονομικών, Anton Siluanov, δήλωσε νωρίτερα ότι 2 τρισ. ρούβλια (26,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ) από το Εθνικό Ταμείο Ευημερίας θα δαπανηθούν φέτος για να αντισταθμίσουν το έλλειμμα των εσόδων από πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Για χρόνια, οι οικονομολόγοι επέκριναν τη ρωσική οικονομική πολιτική ως υπερβολικά συντηρητική, δίνοντας έμφαση στον περιορισμό των δαπανών, αντικατοπτρίζοντας έτσι μια βαθιά ρωσική πεποίθηση: ανεξάρτητα από το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα σήμερα, μπορούν πάντα να χειροτερέψουν. Τώρα, αυτή η πολιτική φαίνεται δικαιολογημένη, λόγω της εξάρτησης της χώρας από την εξόρυξη φυσικών πόρων για τα περισσότερα από τα κέρδη της.
«Η Ρωσία είναι πιο έτοιμη από ποτέ στην ιστορία της», δήλωσε ο Vladimir Osakovsky, επικεφαλής οικονομολόγος της Ρωσίας στην Τράπεζα της Αμερικής, αναφερόμενος στην οικονομική πτώση λόγω της εξάπλωσης του ιού.
Η Ρωσία δημιούργησε υψηλά αποθεματικά καθ’ όλη την περίοδο των κυρώσεων, γράφοντας στον προϋπολογισμό της μια τεχνητά χαμηλή εκτίμηση για την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου. Όλος ο φόρος επί των κερδών πάνω από αυτό το επίπεδο διατηρήθηκε στην κεντρική τράπεζα. Η πολιτική αυτή περιόρισε σημαντικά τις επενδύσεις, με το ρωσικό ΑΕΠ να αυξάνεται κατά μόλις 1,3% το 2019, όμως έθεσε τη Ρωσία σε σταθερή θέση εισερχόμενη στην κρίση του κορονοϊού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ