
Δέσμη μέτρων που θα βοηθήσουν τις εταιρείες των αεροπορικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και οδικών μεταφορών να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της επιδημίας του κορονοϊού, ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Τα μέτρα αυτά θα μειώσουν τον κανονιστικό φόρτο και το κόστος για τις μεταφορικές εταιρείες, ενώ μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες προτάσεις τις προσεχείς εβδομάδες», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής.
Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «οι προτάσεις εισάγουν συγκεκριμένους τρόπους για τη διευκόλυνση των καθημερινών δραστηριοτήτων του κλάδου των μεταφορών, σε όλους τους τρόπους μεταφοράς. Έτσι, οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να αρχίσουν να εστιάζουν στην αναγκαία ανάκαμψή τους».
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια πρόταση τροποποίησης του κανονισμού σχετικά με τα λιμενικά τέλη, η οποία θα δώσει στα κράτη μέλη και στις λιμενικές αρχές την ευελιξία να αναβάλουν, να μειώσουν ή να άρουν τα τέλη λιμενικής υποδομής για χρήστες λιμένων, εάν το επιθυμούν. Αυτό θα προσφέρει στις ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαχειρίζονται πορθμεία, την απαιτούμενη ρευστότητα.
Οι προτάσεις αυτές ακολουθούν σειρά μέτρων που έχει ήδη θεσπίσει η Επιτροπή, όπως η ασφάλεια των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών, η ενημέρωση των ταξιδιωτών σχετικά με τα δικαιώματά τους και η διακίνηση βασικών αγαθών σε όλη την Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τις Κατευθυντήριες Γραμμές της για τις αλλαγές πληρωμάτων και τη δυνατότητα επαναπατρισμού των ναυτικών. Η κατάσταση με τα πληρώματα αποτελεί κύριο θέμα συζήτησης μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Από τη μία κάποια κράτη επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετακίνηση των πληρωμάτων και έχουν πάρει τα κατάλληλα μέτρα για την επέκταση της εγκυρότητας των πιστοποιητικών των ναυτικών. Παράλληλα έχουν υιοθετήσει μια ρεαλιστική προσέγγιση για τις επιθεωρήσεις και το post state control. Άλλα κράτη απαγορεύουν ρητά τις αλλαγές πληρωμάτων μπροστά στην πανδημία και την απαγόρευση των μετακινήσεων. Σε πρόσφατο έγγραφο των υπουργών Μεταφορών των κρατών της ΕΕ αναφέρεται ότι η υιοθέτηση των Κατευθυντήριων Γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές πληρωμάτων θα πρέπει να αξιολογηθεί και να εξεταστεί, δεδομένου του κομβικού ρόλου των ναυτικών στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις προτάσεις της Επιτροπής για τα λιμενικά τέλη εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ