Έχουν μέλλον τα υπερηχητικά ταξίδια;

Έχουν μέλλον τα υπερηχητικά ταξίδια;

223
Έχουν μέλλον τα υπερηχητικά ταξίδια;

Στις 30 Μαρτίου 2020, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έδωσε στη δημοσιότητα την πρότασή της για τα αναθεωρημένα επιτρεπόμενα όρια θορύβου των αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών ικανών να σπάσουν το φράγμα του ήχου. Με άλλα λόγια, καθορίζοντας τα επιτρεπόμενα όρια θορύβου κατά την απογείωση ή την προσγείωση των αεροσκαφών, ακόμα και των υπερηχητικών, η FAA φαίνεται να προετοιμάζει το έδαφος για την εκ νέου είσοδο εμπορικών υπερηχητικών αεροσκαφών στην αεροπορική αγορά.

Η πρόταση δεν έχει οριστικοποιηθεί, καθώς η διαδικασία θα ολοκληρωθεί επισήμως το 2022. Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του FAA και του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ φαίνεται πως είναι αποφασισμένες όσον αφορά την επαναφορά των υπερηχητικών ταξιδιών, καθώς ήδη υπάρχουν αεροσκάφη σε εξέλιξη από αμερικανικές εταιρείες-κολοσσούς στον χώρο, όπως η Boeing και η Lockheed Martin. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος ήταν το Concorde, η τελευταία πτήση του οποίου πραγματοποιήθηκε το 2003.

concorde-4254917_1920

Ωστόσο γεννάται το ερώτημα πόσο πιθανό είναι τα υπερηχητικά ταξίδια να αποτελέσουν πραγματικότητα. Η προσπάθεια έγινε στο παρελθόν, αλλά τα αυξημένα κόστη και οι σημαντικές λειτουργικές δυσκολίες έδωσαν τέλος στο αεροπορικό επίτευγμα με το όνομα Concorde. Τα υψηλά επίπεδα θορύβου και το λεγόμενο sonic boom, καθώς το αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου, οδήγησαν σε σημαντικούς περιορισμούς του εν λόγω αεροσκάφους. Και, φυσικά, άγνωστο παραμένει το κατά πόσο ένα τέτοιο αεροσκάφος θα συνάδει με τις νέες προτεραιότητες της αεροπορικής βιομηχανίας για τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2. Στο παρελθόν, ένα υπερηχητικό αεροσκάφος μπορεί να κατανάλωνε πέντε ή έξι φορές περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στις μέρες μας, πλέον, η δημιουργία ενός αεροσκάφους σαν αυτό φαντάζει περιβαλλοντικό έγκλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι σιδηροδρομικές μεταφορές αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην πίτα των μεταφορών, ενώ ήδη αρκετά κράτη επενδύουν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών τους υποδομών.

Η πιθανότητα να πετάξουν και πάλι υπερηχητικά αεροσκάφη μοιάζει μικρή, με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ωστόσο, οι εταιρείες που εργάζονται πάνω στην ανάπτυξη τέτοιου είδους αεροσκαφών ακόμη δεν έχουν αποκαλύψει αρκετές πληροφορίες για τα projects τους. Μένει μόνο να περιμένουμε και να δούμε τι έχουν να μας πουν.