
Έκκληση για παγκόσμια δράση προκειμένου να μην εξελιχθεί σε επισιτιστική η κρίση του Covid-19 έκανε ο επικεφαλής του Διεθνούς Ταμείου Γεωργικής Ανάπτυξης του ΟΗΕ (International Fund for Agricultural Development ‒ IFAD).
«Οι επιπτώσεις από τον Covid-19 μπορεί να ωθήσουν τις αγροτικές οικογένειες ακόμα πιο βαθιά στη φτώχεια, στην πείνα και στην απελπισία, κάτι που αποτελεί πραγματική απειλή για την παγκόσμια ευημερία και σταθερότητα», σημείωσε ο κ. Ζιλμπέρ Ουνγκμπό.
Ο πολιτικός από το Τόγκο ισχυρίστηκε ότι η άμεση δράση μπορεί να υποστηρίξει τους κατοίκους της υπαίθρου για γρήγορη ανάκαμψη και να αποτρέψει μια μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση.
Το IFAD έθεσε σε εφαρμογή ένα πακέτο 40 εκατ. δολαρίων για τη στήριξη αγροτών και αγροτικών κοινοτήτων, ανέφερε το ταμείο σε δελτίο Τύπου, ενώ αναμένει να συγκεντρώσει επιπλέον 200 εκατ. δολάρια με συνεισφορές από τα κράτη-μέλη, τα ιδρύματα και τον ιδιωτικό τομέα.
«Πολλοί αγρότες μικρής κλίμακας αδυνατούν να έχουν πρόσβαση σε αγορές για να πουλήσουν τα προϊόντα τους ή να αγοράσουν σπόρους ή λιπάσματα», υπενθύμισε ο Αφρικανός αξιωματούχος, προσθέτοντας: «Καθώς ολόκληρες οι αλυσίδες παραγωγής διαταράσσονται και αυξάνεται η ανεργία, οι πιο ευάλωτες ομάδες περιλαμβάνουν καθημερινούς εργάτες, μικρές επιχειρήσεις και αδήλωτους εργαζομένους, που είναι συχνά γυναίκες και νέοι».
Το 80% των φτωχότερων ανθρώπων παγκοσμίως ζουν σε αγροτικές περιοχές και, ακόμα και πριν από την πανδημία, πάνω από 820 εκατ. άνθρωποι πλήττονταν από προβλήματα επισιτισμού.
«Μελέτη του Πανεπιστημίου των Ηνωμένων Εθνών προειδοποίησε ότι, σε ένα δυσμενές σενάριο, ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας θα μπορούσε να ωθήσει στη φτώχεια επιπλέον μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους», κατέληξε ο κ. Ουνγκμπό.
Πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ολλανδία και η Ισπανία, απασχολούν ξένους εργάτες στη γεωργία, αλλά το κλείσιμο των συνόρων λόγω της πανδημίας θα πλήξει περαιτέρω την παραγωγή αυτών των χωρών.
Φωτό: Yahya Arhab/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ