
Η πανδημία έχει χτυπήσει αδυσώπητα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παλεύει με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η επαναφορά του αεροπορικού κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα καθυστερήσει και ότι η επάνοδος θα χρειαστεί αρκετό καιρό.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εμβολίου ή αποτελεσματικής θεραπείας στο άμεσο μέλλον αναγκάζει την παγκόσμια κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι, έως έναν βαθμό, οι περιορισμοί και τα μέτρα ασφαλείας για την υγεία μας θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ήδη στις πρώτες συζητήσεις που γίνονται για την επαναφορά των πτήσεων, αρκετές αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις πτήσεις τους. Οι περισσότερες αεροπορικές θα αφήνουν κενό το μεσαίο κάθισμα ανάμεσα στις θέσεις στα αεροσκάφη, προκειμένου να διατηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας. Ανάμεσα στους αερομεταφορείς που πρόσφατα έκαναν τέτοιες δηλώσεις είναι οι Delta Airlines, American Airlines, Emirates, Qatar, Wizz Air και Easyjet. Εκτός από αυτό, μέτρα για τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας θα τηρούνται και στα αεροδρόμια, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε αλλαγές στο service τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, εκ διαμέτρου αντίθετη φαίνεται να είναι η άποψη της Ryanair για την κενή μεσαία θέση στα αεροσκάφη της, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα του αεροσκάφους στο 66%. Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την ιρλανδική εταιρεία. Το business model της Ryanair είναι βασισμένο στην επίτευξη υψηλής πληρότητας των αεροσκαφών και επομένως, εφόσον η μέγιστη πληρότητα θα φτάνει τα 2/3 του αεροσκάφους, ο κ. O’Leary θεωρεί ότι είναι προτιμότερο η εταιρεία να μην εκτελεί καθόλου πτήσεις.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο το αν η εφαρμογή του social distancing εντός των αεροσκαφών θα είναι επιβεβλημένη ή αν θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε εταιρείας. Το τοπίο σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να γίνει πιο ξεκάθαρο το επόμενο διάστημα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ