
Οι traders πετρελαίου σπεύδουν να βρουν διαθέσιμα πλοία, αμαξοστοιχίες και αγωγούς προκειμένου να αποθηκεύσουν μαύρο χρυσό, καθώς οι συμβατικές λύσεις αποθήκευσης είναι πλήρεις εν μέσω αυξημένης προσφοράς και πολύ χαμηλής ζήτησης λόγω του Covid-19.
Οι δυσμενείς συνθήκες στην αγορά πετρελαίου αποτυπώνονται και στις τιμές και είναι χαρακτηριστικό ότι στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας 20 Απριλίου το αμερικανικό αργό κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος.
Τις τελευταίες μέρες, δώδεκα δεξαμενόπλοια έχουν ναυλωθεί για την αποθήκευση τουλάχιστον 30 εκατ. βαρελιών jet fuel, βενζίνης και diesel, με τα πλοία αυτά να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες, καθώς ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος στην ξηρά αποτελεί πια «όνειρο θερινής νυκτός».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο κύκλους της αγοράς, περίπου 130 εκατ. βαρέλια πετρελαίου και παραγώγων αυτού είναι αποθηκευμένα σε δεξαμενόπλοια. Η αυξημένη ζήτηση για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία σαφώς είναι πιο ακριβή από την ξηρά, καταδεικνύει ότι ο χερσαίος αποθηκευτικός χώρος έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα.
Παραγωγοί πετρελαίου, διυλιστήρια και traders φαίνεται πως στρέφονται ακόμη και σε όχι τόσο συνήθεις μεθόδους αποθήκευσης, όπως είναι τα βαγόνια αμαξοστοιχίας στη Βόρεια Αμερική και μη χρησιμοποιούμενοι αγωγοί. Αλατωρυχεία στη Σουηδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες εμφανίζουν επίσης πληρότητα.
Μάλιστα σε κόμβους με περιορισμένο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο, όπως το Σικάγο, οι διαχειριστές δεξαμενών αλλάζουν πολιτική και απαιτούν μεγαλύτερη διάρκεια εκμίσθωσης σε 24 ή ακόμα και 36 μήνες, όταν υπό κανονικές συνθήκες τέτοιου είδους συμφωνίες ορίζονται στους 12 μήνες.
Φωτό: William West/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…

Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ