
Οι traders πετρελαίου σπεύδουν να βρουν διαθέσιμα πλοία, αμαξοστοιχίες και αγωγούς προκειμένου να αποθηκεύσουν μαύρο χρυσό, καθώς οι συμβατικές λύσεις αποθήκευσης είναι πλήρεις εν μέσω αυξημένης προσφοράς και πολύ χαμηλής ζήτησης λόγω του Covid-19.
Οι δυσμενείς συνθήκες στην αγορά πετρελαίου αποτυπώνονται και στις τιμές και είναι χαρακτηριστικό ότι στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας 20 Απριλίου το αμερικανικό αργό κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος.
Τις τελευταίες μέρες, δώδεκα δεξαμενόπλοια έχουν ναυλωθεί για την αποθήκευση τουλάχιστον 30 εκατ. βαρελιών jet fuel, βενζίνης και diesel, με τα πλοία αυτά να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες, καθώς ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος στην ξηρά αποτελεί πια «όνειρο θερινής νυκτός».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο κύκλους της αγοράς, περίπου 130 εκατ. βαρέλια πετρελαίου και παραγώγων αυτού είναι αποθηκευμένα σε δεξαμενόπλοια. Η αυξημένη ζήτηση για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία σαφώς είναι πιο ακριβή από την ξηρά, καταδεικνύει ότι ο χερσαίος αποθηκευτικός χώρος έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα.
Παραγωγοί πετρελαίου, διυλιστήρια και traders φαίνεται πως στρέφονται ακόμη και σε όχι τόσο συνήθεις μεθόδους αποθήκευσης, όπως είναι τα βαγόνια αμαξοστοιχίας στη Βόρεια Αμερική και μη χρησιμοποιούμενοι αγωγοί. Αλατωρυχεία στη Σουηδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες εμφανίζουν επίσης πληρότητα.
Μάλιστα σε κόμβους με περιορισμένο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο, όπως το Σικάγο, οι διαχειριστές δεξαμενών αλλάζουν πολιτική και απαιτούν μεγαλύτερη διάρκεια εκμίσθωσης σε 24 ή ακόμα και 36 μήνες, όταν υπό κανονικές συνθήκες τέτοιου είδους συμφωνίες ορίζονται στους 12 μήνες.
Φωτό: William West/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το έλλειμμα στην εγχώρια αγορά ενέργειας της Αιγύπτου διογκώνεται, το Κάιρο προχωρά στην υπογραφή κολοσσιαίων συμφωνιών, με στόχο τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας…
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου της AD Ports Group συνεχίζεται με δυναμικούς ρυθμούς, καθώς ο κολοσσός των logistics «απλώνει τα δίχτυα του» στις χώρες του…
Πτώση ιδιωτικού ελικοπτέρου σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Βουλιαγμένης, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο ελικόπτερο επέβαιναν πέντε άτομα,…
Η ναυτιλία, ιστορικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαχείριση της αλλαγής και στο πλαίσιο αυτό θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς και στις σύγχρονες προκλήσεις,…
Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν τον Μάιο οι εισαγωγές εμπορευμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό συνιστά απόρροια…
Διεκόπη η παραγωγή φυσικού αερίου από μέρος του κοιτάσματος South Pars του Ιράν μετά από ισραηλινή επίθεση σήμερα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.…
Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα στη Μέση Ανατολή είναι ραγδαίες. Η απειλή γενικευμένης σύρραξης φταντάζει πιο πιθανή από ποτέ, μετά την ανταλλαγή…
Καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας βρίσκονται στο «στόχαστρο» των κυρώσεων της Δύσης, η Ιαπωνία επανεκκίνησε τις εισαγωγές ρωσικού αργού έπειτα από δύο έτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ