Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 4,5% τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019, καθώς τα εγχώρια διυλιστήρια έσπευσαν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Πιο συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου του κόσμου εισήγαγε τον Μάρτιο 41,1 εκατ. τόνους πετρελαίου, αριθμός που αντιστοιχεί σε 9,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του General Administration of Customs.
Οι εισαγωγές του Μαρτίου κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον μέσο όρο εισαγωγών των 10,47 εκατ. βαρελιών/ημέρα για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, δεδομένου ότι οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις λόγω πανδημίας ήταν αρκετά αυστηρότερες τον Μάρτιο. Αναφορικά με τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου το α΄ τρίμηνο, αυτές σημείωσαν άνοδο 5% συγκριτικά με το α΄ τρίμηνο του 2019, στους 127,19 εκατ. τόνους ή 10,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι, παρά τη γενικότερη αβεβαιότητα που δημιουργεί ο Covid-19, πολλά ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, γνωστά και ως «teapots», άρχισαν να αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους από τον Μάρτιο, καθώς ο πόλεμος τιμών μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας είχε ως απόρροια την αύξηση για τα περιθώρια κέρδους τους.
Η εγχώρια ζήτηση για πετρέλαιο έχει αρχίσει σταδιακά να αυξάνεται, καθώς στην Κίνα η οικονομική δραστηριότητα επιστρέφει αργά αλλά σταθερά. Αναλυτές ωστόσο θεωρούν ότι φέτος δύσκολα θα αποφευχθεί μια καθίζηση της κινεζικής ζήτησης της τάξεως του 19,1%, η οποία αποτελεί και τη μεγαλύτερη από το 2004.