
Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 4,5% τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019, καθώς τα εγχώρια διυλιστήρια έσπευσαν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Πιο συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου του κόσμου εισήγαγε τον Μάρτιο 41,1 εκατ. τόνους πετρελαίου, αριθμός που αντιστοιχεί σε 9,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του General Administration of Customs.
Οι εισαγωγές του Μαρτίου κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον μέσο όρο εισαγωγών των 10,47 εκατ. βαρελιών/ημέρα για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, δεδομένου ότι οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις λόγω πανδημίας ήταν αρκετά αυστηρότερες τον Μάρτιο. Αναφορικά με τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου το α΄ τρίμηνο, αυτές σημείωσαν άνοδο 5% συγκριτικά με το α΄ τρίμηνο του 2019, στους 127,19 εκατ. τόνους ή 10,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι, παρά τη γενικότερη αβεβαιότητα που δημιουργεί ο Covid-19, πολλά ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, γνωστά και ως «teapots», άρχισαν να αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους από τον Μάρτιο, καθώς ο πόλεμος τιμών μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας είχε ως απόρροια την αύξηση για τα περιθώρια κέρδους τους.
Η εγχώρια ζήτηση για πετρέλαιο έχει αρχίσει σταδιακά να αυξάνεται, καθώς στην Κίνα η οικονομική δραστηριότητα επιστρέφει αργά αλλά σταθερά. Αναλυτές ωστόσο θεωρούν ότι φέτος δύσκολα θα αποφευχθεί μια καθίζηση της κινεζικής ζήτησης της τάξεως του 19,1%, η οποία αποτελεί και τη μεγαλύτερη από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ