
Η Royal Dutch Shell Plc στοχεύει στο να εξαλείψει όλες τις επιβλαβείς εκπομπές από τις μονάδες λειτουργίας της καθώς και τον μεγαλύτερο όγκο αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα που πουλά έως το 2050.
Η Shell λοιπόν φαίνεται πως ακολουθεί το παράδειγμα των BP και Repsol, που έχουν θέσει παρόμοιους στόχους. Μάλιστα η κίνηση αυτή της Shell καταδεικνύει ότι, παρά τις σημαντικές στρεβλώσεις στην παγκόσμια πετρελαϊκή βιομηχανία, οι μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου δεν εγκαταλείπουν το όραμά τους για τη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια.
Σε ανακοίνωσή του ο κ. Ben van Beurden, CEO της εταιρείας, ανέφερε ότι η κοινωνία διατηρεί σημαντικές προσδοκίες για την κλιματική αλλαγή και στο πλαίσιο αυτό ο ενεργειακός κολοσσός θα πρέπει να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω όσον αφορά τους στόχους του, ακόμα και σε αυτή την περίοδο των έντονων προκλήσεων.
Η Shell προσβλέπει σε μηδενικές εκπομπές από όλες τις μονάδες λειτουργίας της και σε μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στα προϊόντα ενέργειας που πουλά της τάξεως του 30% έως το 2035 και 65% έως το 2050. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα στραφεί στην πώληση προϊόντων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο.
Πέραν περιβαλλοντικών ΜΚΟ και ακτιβιστών, οι εταιρείες που συγκροτούν το λεγόμενο Big Οil δέχονται πιέσεις για τη μείωση των εκπομπών τους από τους ίδιους τους επενδυτές τους. Σημειωτέον ότι η International Energy Agency (IEA) ανέφερε πρόσφατα πως η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με την κατάρρευση των τιμών πετρελαίου μπορούν να εκτροχιάσουν τους πράσινους στόχους που έχουν θέσει οι πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο ενεργειακό σκηνικό.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ