
Άσκηση κατά της πειρατείας πραγματοποιήθηκε το πρωί της 3ης Απριλίου στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας, στην οποία συμμετείχαν το πλοίο «Grande Dakar» εκ μέρους του Ομίλου Grimaldi, η Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών, το Κέντρο Επιχειρήσεων του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα της Ιταλίας και η φρεγάτα «Luigi Rizzo». Σε ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό σενάριο, στα ανοικτά των ακτών της Γκάνας, επιχειρήθηκε να επιβιβαστεί στο πλοίο «Grande Dakar» μια ομάδα πειρατών.
Η άσκηση ξεκίνησε με την ενεργοποίηση του συστήματος συναγερμού ασφαλείας (SSAS ‒ System Security Alert System) από το εμπορικό πλοίο, το οποίο προώθησε το σήμα στο Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης ‒ MRCC), στη Γενική Διοίκηση των Λιμενικών Αρχών. Με τη λήψη του συναγερμού και σε συντονισμό με τη διαχειρίστρια εταιρεία και την CONFITARMA, το MRCC αμέσως ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Ναυτικού, το οποίο ζήτησε την παρέμβαση της φρεγάτας «Luigi Rizzo» και ειδοποίησε τους ναυτικούς των πλοίων των συμμαχικών χωρών στην περιοχή.
Αμέσως μετά, μέσω δορυφορικού συστήματος παρακολούθησης, το Κέντρο Ακτοφυλακής εντόπισε όλα τα εμπορικά πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή της
πειρατικής επίθεσης, ενημερώνοντας έτσι τις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες για τον πιθανό κίνδυνο, καθώς και τις τοπικές μονάδες ακτοφυλακής, για να αυξηθεί το επίπεδο ασφαλείας στην περιοχή.
Εν τω μεταξύ, ο πλοίαρχος του «Grande Dakar» ξεκίνησε τις διαδικασίες που προβλέπονται από το σχέδιο ασφαλείας, αρχικά οργανώνοντας την ασφαλή μετάβαση του πληρώματος σε ειδικό χώρο στο πλοίο, ενώ αυτός και ο πηδαλιούχος παρέμειναν στη γέφυρα προκειμένου να διατηρήσουν τον έλεγχο του πλοίου.
Μετά την προσομοίωση της επιβίβασης των πειρατών, ο πλοίαρχος και ο πηδαλιούχος, πριν σταματήσουν τις μηχανές, έλεγξαν την επικοινωνία του πλοίου με το Πολεμικό Ναυτικό.
Η φρεγάτα «Luigi Rizzo» του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού, όπως θα συνέβαινε στην πραγματικότητα, αμέσως μετά την παραλαβή των επιχειρησιακών εντολών, κατευθύνθηκε προς το πλοίο «Grande Dakar» και διέταξε την απογείωση του ελικοπτέρου, ενώ μια ομάδα ασφαλείας με βάρκες προετοιμάστηκε για επιβίβαση στο πλοίο που κινδύνευε.
Στόχος της άσκησης ήταν η δοκιμή των διαδικασιών επικοινωνίας και συντονισμού σε περίπτωση επίθεσης πειρατών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, καθώς και η επαλήθευση των σχεδίων εσωτερικής ασφάλειας που εφαρμόζονται και των μεθόδων παρέμβασης. Η άσκηση επιβεβαίωσε επίσης την ανάγκη για συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών και συνεργασιών μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των θεσμικών οργάνων.
Φωτό: www.confitarma.it
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ