
Oι συνολικές εισαγωγές LNG της Ευρώπης αναμένεται ότι έχουν ανέλθει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τον Μάρτιο και έχουν αγγίξει τους 11 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ εισαγωγών τον περασμένο Δεκέμβριο.
Τα παραπάνω παραθέτει σε πρόσφατη ανάλυσή της η IHS Markit, η οποία σημειώνει παράλληλα ότι οι αυξημένες ροές εισαγωγών προς τη Γηραιά Ήπειρο θα αυξήσουν τον όγκο φυσικού αερίου που προορίζεται για αποθήκευση και θα ασκήσουν πιέσεις στις τιμές.
Μάλιστα πρόκειται για την πρώτη φορά που οι εισαγωγές LNG της Ευρώπης είναι ίσες ή και μεγαλύτερες από αυτές της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας συνδυαστικά.
Οι χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης έχουν αυξήσει τις εισαγωγές τους, καθώς ορισμένοι αγοραστές από την Ασία επαναπωλούν τα φορτία που έλαβαν από τις ΗΠΑ, ενώ και πωλητές επιχειρούν να περιορίσουν τα πλεονάζοντα φορτία LNG που διαθέτουν με κύριους προορισμούς το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τις εκτιμήσεις της IHS Markit, τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και η Γαλλία εισήγαγαν τον Μάρτιο 2 εκατ. μετρικούς τόνους LNG, ενώ και οι εισαγωγές του Βελγίου ξεπέρασαν το 1 εκατ. μετρικούς τόνους. Από την άλλη, η Ανατολική
Μεσόγειος, που απορρόφησε έναν σημαντικό όγκο LNG τον χειμώνα, φαίνεται πως σταδιακά έχει επιβραδύνει τις αγορές του.
Καθώς η διά θαλάσσης τροφοδοσία της Ευρώπης με LNG παρουσιάζει σημάδια ανάπτυξης, το αντίθετο συμβαίνει με τη διαμετακόμιση αερίου μέσω αγωγών. Η IHS Markit εκτιμά, τέλος, ότι βραχυχρόνια, και συγκεκριμένα τις επόμενες εβδομάδες, η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη θα καταγράψει πτωτικές τάσεις, ως απόρροια τόσο του κορονοϊού όσο και των αυξημένων παραδόσεων LNG τον Μάρτιο και συνεπώς των ενισχυμένων αποθεμάτων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ