
Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, ο ρωσικός πετρελαϊκός κολοσσός Rosneft ανακοίνωσε πρόσφατα ότι διακόπτει τις δραστηριότητές του στη Βενεζουέλα και πουλά τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει στη λατινοαμερικάνικη χώρα σε ρωσική κρατική εταιρεία.
Ειδικότερα, η Rosneft αναμένεται να πουλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία που αφορούν την παραγωγή και την εμπορία πετρελαίου στη Βενεζουέλα, με αναλυτές να σημειώνουν ότι πρόκειται για μια κίνηση με στόχο την αποφυγή περαιτέρω κυρώσεων, τη μείωση των δαπανών και την άμβλυνση της κόντρας μεταξύ Ουάσιγκτον, Μόσχας και Καράκας. Από την άλλη, εκπρόσωπος της Rosneft αναφέρει στο Bloomberg ότι η κίνηση της ρωσικής εταιρείας έρχεται προς το συμφέρον των μετόχων της.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στον χρόνο η Ουάσιγκτον είχε επιβάλει κυρώσεις σε θυγατρικές της Rosneft που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα, καθώς είναι κοινή παραδοχή ότι η ρωσική πετρελαϊκή αποτελεί σανίδα σωτηρίας για την οικονομία της χώρας της Λατινικής Αμερικής και υποστηρίζει ταυτόχρονα το καθεστώς Μαδούρο.
Ακόμη παραμένει ασαφές εάν η Rosneft θα συνεχίσει να επιχειρεί στη Βενεζουέλα, με τον Ρώσο πρέσβη στη χώρα να σημειώνει με ανάρτησή του στο Twitter ότι οι νέοι ιδιοκτήτες των περιουσιακών αυτών στοιχείων θα συνεχίσουν κανονικά τις δραστηριότητές τους.
Ο μαύρος χρυσός φαίνεται πως βρίσκεται στο επίκεντρο της κόντρας Τραμπ και Πούτιν, ενώ πλέον το «παιχνίδι» επεκτείνεται στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα. Μάλιστα η ευθεία ρήξη της Μόσχας με τους συμμάχους της του ΟPEC μεταφράζεται από αναλυτές ως μια προσπάθεια να αποδυναμωθεί η βιομηχανία σχιστολιθικού πετρελαίου των ΗΠΑ.
Ενώ από τη μία το ρωσικό κράτος θεωρητικά θα επεμβαίνει ακόμα περισσότερο στην πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, η ρωσική κρατική εταιρεία που θα εξαγοράσει τα περιουσιακά στοιχεία της Rosneft είναι πιθανό να μην έχει την εμπορική δύναμη ή τη βούληση να επενδύσει και να διαδραματίζει τόσο ενεργό ρόλο στο επίπεδο που θα επεδίωκε ο Μαδούρο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο παραπάνω από το 50% του μετοχικού πακέτου της Rosneft ανήκει στο ρωσικό κράτος, ενώ ένα 19,8% ανήκει στην BP Plc και ένα 18,9% στην Qatar’s QH Oil Investments.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Davie ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμφωνία για την εξαγορά της Enersense Offshore Oy, η οποία ειδικεύεται σε εργασίες χάλυβα στο Mäntyluoto, μια λιμενική περιοχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ