
Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, ο ρωσικός πετρελαϊκός κολοσσός Rosneft ανακοίνωσε πρόσφατα ότι διακόπτει τις δραστηριότητές του στη Βενεζουέλα και πουλά τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει στη λατινοαμερικάνικη χώρα σε ρωσική κρατική εταιρεία.
Ειδικότερα, η Rosneft αναμένεται να πουλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία που αφορούν την παραγωγή και την εμπορία πετρελαίου στη Βενεζουέλα, με αναλυτές να σημειώνουν ότι πρόκειται για μια κίνηση με στόχο την αποφυγή περαιτέρω κυρώσεων, τη μείωση των δαπανών και την άμβλυνση της κόντρας μεταξύ Ουάσιγκτον, Μόσχας και Καράκας. Από την άλλη, εκπρόσωπος της Rosneft αναφέρει στο Bloomberg ότι η κίνηση της ρωσικής εταιρείας έρχεται προς το συμφέρον των μετόχων της.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στον χρόνο η Ουάσιγκτον είχε επιβάλει κυρώσεις σε θυγατρικές της Rosneft που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα, καθώς είναι κοινή παραδοχή ότι η ρωσική πετρελαϊκή αποτελεί σανίδα σωτηρίας για την οικονομία της χώρας της Λατινικής Αμερικής και υποστηρίζει ταυτόχρονα το καθεστώς Μαδούρο.
Ακόμη παραμένει ασαφές εάν η Rosneft θα συνεχίσει να επιχειρεί στη Βενεζουέλα, με τον Ρώσο πρέσβη στη χώρα να σημειώνει με ανάρτησή του στο Twitter ότι οι νέοι ιδιοκτήτες των περιουσιακών αυτών στοιχείων θα συνεχίσουν κανονικά τις δραστηριότητές τους.
Ο μαύρος χρυσός φαίνεται πως βρίσκεται στο επίκεντρο της κόντρας Τραμπ και Πούτιν, ενώ πλέον το «παιχνίδι» επεκτείνεται στη διεθνή γεωπολιτική σκακιέρα. Μάλιστα η ευθεία ρήξη της Μόσχας με τους συμμάχους της του ΟPEC μεταφράζεται από αναλυτές ως μια προσπάθεια να αποδυναμωθεί η βιομηχανία σχιστολιθικού πετρελαίου των ΗΠΑ.
Ενώ από τη μία το ρωσικό κράτος θεωρητικά θα επεμβαίνει ακόμα περισσότερο στην πετρελαιοβιομηχανία της Βενεζουέλας, η ρωσική κρατική εταιρεία που θα εξαγοράσει τα περιουσιακά στοιχεία της Rosneft είναι πιθανό να μην έχει την εμπορική δύναμη ή τη βούληση να επενδύσει και να διαδραματίζει τόσο ενεργό ρόλο στο επίπεδο που θα επεδίωκε ο Μαδούρο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο παραπάνω από το 50% του μετοχικού πακέτου της Rosneft ανήκει στο ρωσικό κράτος, ενώ ένα 19,8% ανήκει στην BP Plc και ένα 18,9% στην Qatar’s QH Oil Investments.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ