
Η πανδημία του νέου κορονοϊού έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις αερομεταφορές. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική μείωση των δρομολογίων τους, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί αλλά και για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους. Ανάμεσά τους και η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean.
Από τις πρώτες που παρουσίασαν οικονομικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους είναι και η νοτιοκορεατική αεροπορική Korean Air. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει σε πολλά ειδησεογραφικά μέσα ένα memo από τον CEO της εταιρείας προς τους υπαλλήλους, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η επιβίωση της αεροπορικής τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Η λύση τελικά για την περικοπή εξόδων και την επιβίωση της εταιρείας φαίνεται πως δόθηκε από τον CEO της Hanjin Group, στον οποίο ανήκει η νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία, κ. Walter Cho, ο οποίος πρότεινε τη χρήση των επιβατικών αεροσκαφών για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, προ ολίγων ημερών, επιβατικό αεροσκάφος της Korean Air μετέφερε προμήθειες εκτάκτου ανάγκης και αγροτικά προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο Βιετνάμ. Με απλά λόγια, η αεροπορική κατέστησε τα μέχρι τώρα «άχρηστα» και καθηλωμένα αεροσκάφη χρήσιμα για πτήσεις cargo, των οποίων η ζήτηση είναι ενισχυμένη, καθώς υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για προμήθειες παγκοσμίως.
Την ίδια στρατηγική, κατά τα φαινόμενα, θα ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, καθώς η ζήτηση για cargo πτήσεις παρουσιάζει αύξηση. Το παράδειγμα προς το παρόν θα ακολουθήσουν οι Cathay Pacific, Delta Airlines και Scoot. Δεν είναι απίθανο βέβαια στο μέλλον να ακολουθήσουν κι άλλες.
Φωτό: Bilal EL-Daou/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ