
Η πανδημία του νέου κορονοϊού έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις αερομεταφορές. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική μείωση των δρομολογίων τους, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί αλλά και για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους. Ανάμεσά τους και η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean.
Από τις πρώτες που παρουσίασαν οικονομικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους είναι και η νοτιοκορεατική αεροπορική Korean Air. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει σε πολλά ειδησεογραφικά μέσα ένα memo από τον CEO της εταιρείας προς τους υπαλλήλους, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η επιβίωση της αεροπορικής τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Η λύση τελικά για την περικοπή εξόδων και την επιβίωση της εταιρείας φαίνεται πως δόθηκε από τον CEO της Hanjin Group, στον οποίο ανήκει η νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία, κ. Walter Cho, ο οποίος πρότεινε τη χρήση των επιβατικών αεροσκαφών για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, προ ολίγων ημερών, επιβατικό αεροσκάφος της Korean Air μετέφερε προμήθειες εκτάκτου ανάγκης και αγροτικά προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο Βιετνάμ. Με απλά λόγια, η αεροπορική κατέστησε τα μέχρι τώρα «άχρηστα» και καθηλωμένα αεροσκάφη χρήσιμα για πτήσεις cargo, των οποίων η ζήτηση είναι ενισχυμένη, καθώς υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για προμήθειες παγκοσμίως.
Την ίδια στρατηγική, κατά τα φαινόμενα, θα ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, καθώς η ζήτηση για cargo πτήσεις παρουσιάζει αύξηση. Το παράδειγμα προς το παρόν θα ακολουθήσουν οι Cathay Pacific, Delta Airlines και Scoot. Δεν είναι απίθανο βέβαια στο μέλλον να ακολουθήσουν κι άλλες.
Φωτό: Bilal EL-Daou/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ