
Η πανδημία του νέου κορονοϊού έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις αερομεταφορές. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική μείωση των δρομολογίων τους, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί αλλά και για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους. Ανάμεσά τους και η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean.
Από τις πρώτες που παρουσίασαν οικονομικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους είναι και η νοτιοκορεατική αεροπορική Korean Air. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει σε πολλά ειδησεογραφικά μέσα ένα memo από τον CEO της εταιρείας προς τους υπαλλήλους, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η επιβίωση της αεροπορικής τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Η λύση τελικά για την περικοπή εξόδων και την επιβίωση της εταιρείας φαίνεται πως δόθηκε από τον CEO της Hanjin Group, στον οποίο ανήκει η νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία, κ. Walter Cho, ο οποίος πρότεινε τη χρήση των επιβατικών αεροσκαφών για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, προ ολίγων ημερών, επιβατικό αεροσκάφος της Korean Air μετέφερε προμήθειες εκτάκτου ανάγκης και αγροτικά προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο Βιετνάμ. Με απλά λόγια, η αεροπορική κατέστησε τα μέχρι τώρα «άχρηστα» και καθηλωμένα αεροσκάφη χρήσιμα για πτήσεις cargo, των οποίων η ζήτηση είναι ενισχυμένη, καθώς υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για προμήθειες παγκοσμίως.
Την ίδια στρατηγική, κατά τα φαινόμενα, θα ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, καθώς η ζήτηση για cargo πτήσεις παρουσιάζει αύξηση. Το παράδειγμα προς το παρόν θα ακολουθήσουν οι Cathay Pacific, Delta Airlines και Scoot. Δεν είναι απίθανο βέβαια στο μέλλον να ακολουθήσουν κι άλλες.
Φωτό: Bilal EL-Daou/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ