
Συγκρατημένα θετική εικόνα παρουσίασαν οι εταιρείες διαχείρισης containerships το 2019, καθώς η μία μετά την άλλη προβαίνουν σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.
Με εξαίρεση τη Stolt-Nielsen, η οποία κινήθηκε σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα το 2019, σε σχέση με το 2018, οι υπόλοιπες εταιρείες πέτυχαν μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών αλλά και διψήφια ποσοστά ανόδου στα EBITDA και στα καθαρά κέρδη τους.
Οι πωλήσεις σημείωσαν μικρή αύξηση σε σχέση με το 2018, κινούμενες θετικά από 1,6% (ZIM) έως και 8,5% (Hapag-Lloyd). Εξαίρεση, με μικρή κάμψη στους κύκλους εργασιών, αποτέλεσαν η A.P. Moller-Maersk (-0,9%) και η Stolt-Nielsen (-4,2%).
Ωστόσο, παρά τη σταθεροποίηση στους κύκλους εργασιών, όλες οι εταιρείες πέτυχαν ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα στα κέρδη EBITDA. Με εξαίρεση και πάλι τη Stolt-Nielsen (-6,4%), όλες οι εταιρείες πέτυχαν διψήφιο ποσοστό αύξησης στα EBITDA, από +14,3% για την A.P. Moller-Maersk έως και +156,1% για τη ZIM.
Τέλος, πολύ θετική η εικόνα και για τα καθαρά κέρδη, καθώς στο σύνολό τους βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, κινούμενες σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Ιδιαίτερα η OOCL πέτυχε καθαρά κέρδη που έφτασαν τα $1,349 δισ. Οι ζημίες που κατέγραψε η A.P. Moller-Maersk προήλθαν από το κλείσιμο της Maersk Oil τον Μάρτιο του 2018 και τη διάσπαση της Maersk Drilling τον Απρίλιο του 2019.
Οι προοπτικές για το 2020 υπόκεινται σε σημαντικές αβεβαιότητες και επηρεάζονται από την επίδραση του Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία, καθώς επίσης και τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου. Επιπλέον, η εφαρμογή της οδηγίας του IMO 2020 προκαλεί επίσης ερωτηματικά σχετικά με τον αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων και των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τις ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ