Cοntainerships: Ανέλιξη αγοράς το 2019, αγωνία για το 2020

    190
    Cοntainerships: Ανέλιξη αγοράς το 2019, αγωνία για το 2020

    Συγκρατημένα θετική εικόνα παρουσίασαν οι εταιρείες διαχείρισης containerships το 2019, καθώς η μία μετά την άλλη προβαίνουν σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.

    Με εξαίρεση τη Stolt-Nielsen, η οποία κινήθηκε σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα το 2019, σε σχέση με το 2018, οι υπόλοιπες εταιρείες πέτυχαν μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών αλλά και διψήφια ποσοστά ανόδου στα EBITDA και στα καθαρά κέρδη τους.

    Οι πωλήσεις σημείωσαν μικρή αύξηση σε σχέση με το 2018, κινούμενες θετικά από 1,6% (ZIM) έως και 8,5% (Hapag-Lloyd). Εξαίρεση, με μικρή κάμψη στους κύκλους εργασιών, αποτέλεσαν η A.P. Moller-Maersk (-0,9%) και η Stolt-Nielsen (-4,2%).

    ΦΣΔ

    Ωστόσο, παρά τη σταθεροποίηση στους κύκλους εργασιών, όλες οι εταιρείες πέτυχαν ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα στα κέρδη EBITDA. Με εξαίρεση και πάλι τη Stolt-Nielsen (-6,4%), όλες οι εταιρείες πέτυχαν διψήφιο ποσοστό αύξησης στα EBITDA, από +14,3% για την A.P. Moller-Maersk έως και +156,1% για τη ZIM.

    Τέλος, πολύ θετική η εικόνα και για τα καθαρά κέρδη, καθώς στο σύνολό τους βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, κινούμενες σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Ιδιαίτερα η OOCL πέτυχε καθαρά κέρδη που έφτασαν τα $1,349 δισ. Οι ζημίες που κατέγραψε η A.P. Moller-Maersk προήλθαν από το κλείσιμο της Maersk Oil τον Μάρτιο του 2018 και τη διάσπαση της Maersk Drilling τον Απρίλιο του 2019.

    Οι προοπτικές για το 2020 υπόκεινται σε σημαντικές αβεβαιότητες και επηρεάζονται από την επίδραση του Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία, καθώς επίσης και τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου. Επιπλέον, η εφαρμογή της οδηγίας του IMO 2020 προκαλεί επίσης ερωτηματικά σχετικά με τον αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων και των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τις ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες.

    Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash