
Στις αρχές Μαρτίου, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, παρουσίασε το προσχέδιο του νέου ευρωπαϊκού νομοσχεδίου για την κλιματική αλλαγή. Ο στόχος είναι ένας: η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη ήπειρος στον κόσμο που θα είναι κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς είναι η πρώτη φορά που η Ευρώπη δεν μένει μόνο σε κουβέντες αλλά νομοθετεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Με απλά λόγια, το νομοσχέδιο θα καταστήσει παράνομο, από το 2050 και μετά, το να εκπέμπει η Ευρώπη περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από όσα μπορούν να αφαιρούνται από την ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι το νέο νομοσχέδιο αποτελεί τη μετάφραση σε νόμους των πολιτικών δεσμεύσεων της Ευρώπης και θέτει την ήπειρο σε ένα μη αναστρέψιμο δρόμο προς τη βιωσιμότητα. Το προσχέδιο περιλαμβάνει τους τελικούς στόχους για το 2050, αλλά και τους μεσοπρόθεσμους για το 2030, όπου προβλέπεται μείωση των εκπομπών κατά 40%. Η Κομισιόν ωστόσο αναμένεται να ανακοινώσει αναθεωρημένους στόχους για το 2030 έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη πλευρά, δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις από τους ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος, με ηγέτη την έφηβη Γκρέτα Τούνμπεργκ. Η ίδια φάνηκε απογοητευμένη από τις εξελίξεις, καθώς θεώρησε ότι το νομοσχέδιο δεν προβλέπει επείγοντα και άμεσα μέτρα και ως εκ τούτου οι αλλαγές θα αργήσουν να γίνουν.
Παρά τις κριτικές, η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα επηρεάσει τόσο το περιβάλλον αλλά και ολόκληρη την οικονομία της Ευρώπης. Η Ευρώπη αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εκπομπό αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο, μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ. Η μοναδική συμφωνία που έχει γίνει μέχρι σήμερα με σκοπό την παγκόσμια προσπάθεια για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής είναι η Συμφωνία του Παρισιού, η οποία όμως δεν είναι νομικά δεσμευτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ