
Στις αρχές Μαρτίου, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, παρουσίασε το προσχέδιο του νέου ευρωπαϊκού νομοσχεδίου για την κλιματική αλλαγή. Ο στόχος είναι ένας: η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη ήπειρος στον κόσμο που θα είναι κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς είναι η πρώτη φορά που η Ευρώπη δεν μένει μόνο σε κουβέντες αλλά νομοθετεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Με απλά λόγια, το νομοσχέδιο θα καταστήσει παράνομο, από το 2050 και μετά, το να εκπέμπει η Ευρώπη περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από όσα μπορούν να αφαιρούνται από την ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι το νέο νομοσχέδιο αποτελεί τη μετάφραση σε νόμους των πολιτικών δεσμεύσεων της Ευρώπης και θέτει την ήπειρο σε ένα μη αναστρέψιμο δρόμο προς τη βιωσιμότητα. Το προσχέδιο περιλαμβάνει τους τελικούς στόχους για το 2050, αλλά και τους μεσοπρόθεσμους για το 2030, όπου προβλέπεται μείωση των εκπομπών κατά 40%. Η Κομισιόν ωστόσο αναμένεται να ανακοινώσει αναθεωρημένους στόχους για το 2030 έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη πλευρά, δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις από τους ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος, με ηγέτη την έφηβη Γκρέτα Τούνμπεργκ. Η ίδια φάνηκε απογοητευμένη από τις εξελίξεις, καθώς θεώρησε ότι το νομοσχέδιο δεν προβλέπει επείγοντα και άμεσα μέτρα και ως εκ τούτου οι αλλαγές θα αργήσουν να γίνουν.
Παρά τις κριτικές, η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα επηρεάσει τόσο το περιβάλλον αλλά και ολόκληρη την οικονομία της Ευρώπης. Η Ευρώπη αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εκπομπό αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο, μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ. Η μοναδική συμφωνία που έχει γίνει μέχρι σήμερα με σκοπό την παγκόσμια προσπάθεια για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής είναι η Συμφωνία του Παρισιού, η οποία όμως δεν είναι νομικά δεσμευτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ