
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε πρόσφατα την ανάλυσή της σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις του Covid-19 στην αεροπορική βιομηχανία. Δεδομένου ότι η εξάπλωση του ιού βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς να δείχνει σημάδια υποχώρησης, τα νούμερα είναι προσωρινά και έχουν ληφθεί υπόψη μόνο οι επιβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, το συνολικό κόστος για τις αερομεταφορές θα είναι μεταξύ 63 και 113 δισ. δολαρίων, ανάλογα με τα διαφορετικά σενάρια που έχει προβλέψει η Ένωση. Το καλύτερο, λοιπόν, σενάριο των 63 δισ. αφορά την περίπτωση που ο Covid-19 μείνει περιορισμένος στις αγορές που έχει ήδη πλήξει και έχουν επιβεβαιωθεί περισσότερα από 100 κρούσματα, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα έως και 2 Μαρτίου.
Το συγκεκριμένο σενάριο θεωρείται σε μεγάλο βαθμό απίθανο, καθώς ακόμα και λίγες ημέρες είναι αρκετές για να αλλάξουν οι υπάρχουσες συνθήκες, ενώ αρκετές χώρες είναι ήδη πολύ κοντά στο να φτάσουν και να ξεπεράσουν τα 100 κρούσματα. Το χειρότερο οικονομικό σενάριο αφορά την περίπτωση όπου θα υπάρξει ευρεία μετάδοση του κορονοϊού, αλλά πολλοί θεωρούν ότι είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με τον πρώτο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη οικονομική ανάλυση της IATA, που δημοσιεύτηκε μόλις λίγο καιρό πριν, στις 20 Φεβρουαρίου 2020, προέβλεπε ότι οι οικονομικές απώλειες για την αεροπορική βιομηχανία θα είναι μόλις 29,3 δισ. δολάρια, καθώς προϋπόθεση ήταν ο ιός να μείνει περιορισμένος κυρίως στην Κίνα. Οι ραγδαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε λίγες μόλις ημέρες ανάγκασαν την διεθνή ένωση να προχωρήσει σε αναθεώρηση των προβλέψεών της.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους με τελευταίο παράδειγμα την Austrian Airlines, η οποία ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες της τις πτήσεις μέχρι τις 28 Μαρτίου ενώ καθηλωμένο στο έδαφος αναμένεται να παραμείνει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των αεροσκαφών της Ryanair σε όλη την Ευρώπη, τις επόμενες 7-10 ημέρες, εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών, λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Παράλληλα η Airbus ανακοίνωσε πως «αναστέλλει προσωρινά» για τέσσερις ημέρες την παραγωγή της στη Γαλλία και την Ισπανία.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ