
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε πρόσφατα την ανάλυσή της σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις του Covid-19 στην αεροπορική βιομηχανία. Δεδομένου ότι η εξάπλωση του ιού βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς να δείχνει σημάδια υποχώρησης, τα νούμερα είναι προσωρινά και έχουν ληφθεί υπόψη μόνο οι επιβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, το συνολικό κόστος για τις αερομεταφορές θα είναι μεταξύ 63 και 113 δισ. δολαρίων, ανάλογα με τα διαφορετικά σενάρια που έχει προβλέψει η Ένωση. Το καλύτερο, λοιπόν, σενάριο των 63 δισ. αφορά την περίπτωση που ο Covid-19 μείνει περιορισμένος στις αγορές που έχει ήδη πλήξει και έχουν επιβεβαιωθεί περισσότερα από 100 κρούσματα, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα έως και 2 Μαρτίου.
Το συγκεκριμένο σενάριο θεωρείται σε μεγάλο βαθμό απίθανο, καθώς ακόμα και λίγες ημέρες είναι αρκετές για να αλλάξουν οι υπάρχουσες συνθήκες, ενώ αρκετές χώρες είναι ήδη πολύ κοντά στο να φτάσουν και να ξεπεράσουν τα 100 κρούσματα. Το χειρότερο οικονομικό σενάριο αφορά την περίπτωση όπου θα υπάρξει ευρεία μετάδοση του κορονοϊού, αλλά πολλοί θεωρούν ότι είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με τον πρώτο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη οικονομική ανάλυση της IATA, που δημοσιεύτηκε μόλις λίγο καιρό πριν, στις 20 Φεβρουαρίου 2020, προέβλεπε ότι οι οικονομικές απώλειες για την αεροπορική βιομηχανία θα είναι μόλις 29,3 δισ. δολάρια, καθώς προϋπόθεση ήταν ο ιός να μείνει περιορισμένος κυρίως στην Κίνα. Οι ραγδαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε λίγες μόλις ημέρες ανάγκασαν την διεθνή ένωση να προχωρήσει σε αναθεώρηση των προβλέψεών της.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους με τελευταίο παράδειγμα την Austrian Airlines, η οποία ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες της τις πτήσεις μέχρι τις 28 Μαρτίου ενώ καθηλωμένο στο έδαφος αναμένεται να παραμείνει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των αεροσκαφών της Ryanair σε όλη την Ευρώπη, τις επόμενες 7-10 ημέρες, εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών, λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Παράλληλα η Airbus ανακοίνωσε πως «αναστέλλει προσωρινά» για τέσσερις ημέρες την παραγωγή της στη Γαλλία και την Ισπανία.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ