
Παρά τα δισεκατομμύρια που υποσχέθηκαν οι μεγάλες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η κρίση το κορονοϊού, τίποτα δεν μοιάζει ικανό να ανακόψει την ελεύθερη πτώση των χρηματιστηριακών αγορών η οποία εντάθηκε εκ νέου στο μέσο της σημερινής συνεδρίασης στην Ευρώπη.
Ακολουθώντας την πορεία του Τόκιο, που έκλεισε με πτώση 1,68%, τα βασικά ευρωπαϊκά χρηματιστήρια κατέγραφαν σημαντικές απώλειες. Στις 14:00 ώρα Ελλάδας, το χρηματιστήριο στο Παρίσι κατέγραψε πτώση 5,24%, η Φρανκφούρτη 5,05% και το Λονδίνο 4,36%. Από την πλευρά τους το Μιλάνο και η Μαδρίτη σημείωσαν αντίστοιχα πτώση 1,95% και 2,79%. Ο πανευρωπαϊκός δείκτης STOXX 600 βυθίστηκε νωρίτερα κατά 4,6% κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας επταετίας.
«Οι ευρωπαϊκές χρηματιστηριακές αγορές είναι για τα καλά στο ‘κόκκινο’ παρόλο που μια σειρά κυβερνήσεων ανακοίνωσαν χθες προγράμματα διάσωσης για τη στήριξη της οικονομίας του», ανέφερε σε έκθεσή του ο Ντέιβιντ Μάντεν, αναλυτής στην CMC Markets. «Αυτό θυμίζει την τραπεζική κρίση του 2008», σύμφωνα με τον ίδιο «όταν οι κυβερνήσεις κινητοποίησαν κολοσσιαία ποσά για να αντιμετωπίσουν την κρίση» και να περιορίσουν το κλίμα πανικού αλλά «χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να επανέλθει η ηρεμία».
Αντίστοιχη η εικόνα και στη Wall Street. Οι βασικοί δείκτες κατέγραψαν βουτιά καθώς οι αυξανόμενες ενδείξεις για τη ζημιά που προκαλεί ο κορονοϊός στις αμερικανικές επιχειρήσεις επισκιάζουν την αισιοδοξία για τις σαρωτικές κινήσεις των επίσημων φορέων για την προστασία της οικονομίας. Ο δείκτης Dow Jones Industrial Average υποχώρησε κατά 1.048,69 μονάδες, ή 4,94%, στις 20.188,69 μονάδες, ενώ ο S&P 500 άνοιξε με πτώση κατά 92,69 μονάδες ή 3,66%, στις 2.436,50 μονάδες. Ο δείκτης Nasdaq Composite υποχώρησε κατά 432,47 μονάδες ή 5,90% στις 6.902,32 μονάδες στο ξεκίνημα των συναλλαγών.
Ο παγκόσμιος δείκτης μετοχών MSCI σημείωσε πτώση 1,4%. Η υποχώρηση της Ευρώπης ακολούθησε τις απώλειες στην Ασία, όπου ο ευρύτερος δείκτης MSCI για τις μετοχές Ασίας-Ειρηνικού εκτός της Ιαπωνίας κατέγραψε πτώση κατά 4% σε χαμηλά επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από το καλοκαίρι του 2016. Ο ιαπωνικός Nikkei σημείωσε απώλειες 1,7%.
Στην αγορά συναλλάγματος, το δολάριο επέκτεινε τα κέρδη του, με τον δείκτη δολαρίου έναντι ενός καλαθιού νομισμάτων να σημειώνει άνοδο 0,6% στο υψηλό τριών ετών στο 99,955.
Η στερλίνα υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 3 και πλέον δεκαετιών, με εξαίρεση το στιγμιαίο κραχ του Οκτωβρίου του 2016. Η ισοτιμία της υποχώρησε νωρίτερα κατά 1,7% στο 1,1852 δολάριο, το χαμηλότερο επίπεδο από το στιγμιαίο κραχ τον Οκτώβριο του 2016. Εξαιρουμένης της ισοτιμίας που διαμορφώθηκε τότε, στο 1,1491 δολάριο, η λίρα βρίσκεται πλέον στο χαμηλότερο επίπεδό της από τον Μάρτιο του 1985, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv.
Πηγή-φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ