
Ο κορονοϊός (COVID-19) έχει ήδη προκαλέσει την απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών και την επιβολή από τις αρμόδιες αρχές ταξιδιωτικών περιορισμών αλλά και καραντίνας για ολόκληρους πληθυσμούς ανά τον κόσμο. Πέραν των παραπάνω και η διεθνής οικονομία δοκιμάζεται από την απειλή αυτή.
Στο πλαίσιο αυτό, η INTERCARGO με ανακοίνωσή της υπενθυμίζει την σημασία των εμπορικών πλοίων και των ναυτικών τους, χωρίς τη συνδρομή των οποίων δεν θα μεταφέρονταν αγαθά μεταξύ ηπείρων.
Παράλληλα στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η αγορά των bulk carriers αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της διεθνούς ναυτιλίας καθώς είναι υπεύθυνη για το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συνεπώς εξυπηρετεί βασικές ανάγκες όπως αυτές της διατροφής και της ενέργειας.
Η INTERCARGO επιχειρεί στην ανακοίνωσή της να σκιαγραφήσει τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτικοί στο πλαίσιο επαναπατρισμού τους μετά το τέλος του ταξιδιού τους καθώς είναι σε ισχύ απαγορεύσεις από τις λιμενικές αρχές για τη μη εξάπλωση του ιού.
«Ενώ η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τις οδηγίες του ΙΜΟ και των άλλων εμπλεκομένων, καλεί τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ και τα port states να υιοθετήσουν μια ρεαλιστική προσέγγιση προκειμένου τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυτικοί να υπερκεράσουν τις προκλήσεις αυτές», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Οι ναυτικοί χρειάζονται τη στήριξη και συμπόνια μας και όχι υπερβολικούς περιορισμούς σε σχέση με το COVID-19. Χωρίς ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τα πληρώματα, η αλυσίδα εφοδιασμού θα καταρρεύσει, οδηγώντας σε βασικές ελλείψεις προϊόντων για τους πολίτες σε όλο τον κόσμο. Είναι σημαντικό να εξεταστεί η ψυχική κατάσταση των ναυτικών, που προσβλέπουν στην επανένωση τους με τις οικογένειές τους μετά από 4-9 μήνες υπηρεσίας στη θάλασσα. Η απαγόρευση αλλαγών πληρώματος στα λιμάνια συνεπάγεται υψηλό κίνδυνο για τα πληρώματα, τα πλοία, τους λιμένες και την κοινωνία», καταλήγει η INTERCARGO στην ανακοίνωσή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ