
Η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της παγκόσμιας κοινότητας και βρίσκεται πολύ ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα. Αυτό φυσικά έχει προκαλέσει αναπόφευκτες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην αεροπορική βιομηχανία, αλλά και στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η ύπαρξη σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη και το κίνημα flygskam, που είναι κατά των αεροπορικών συνδέσεων λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν δώσει νέα πνοή στη σιδηροδρομική βιομηχανία. Τα τρένα προσφέρουν μια γρήγορη, άνετη και καθαρότερη εναλλακτική στις πτήσεις κοντινών αποστάσεων (short-haul flights).
Για τους παραπάνω λόγους, η HS1 Ltd., η εταιρεία που διαχειρίζεται τις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων της Βρετανίας, ανάμεσα στον σταθμό London St. Pancras και τη σήραγγα της Μάγχης, δημοσίευσε μια μελέτη σχετικά με τα οφέλη της σιδηροδρομικής υπηρεσίας Eurostar. Τα τρένα της Eurostar συνδέουν τη βρετανική πρωτεύουσα με μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι, το Άμστερνταμ κ.ά. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, η Eurostar συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους τον χρόνο, αριθμός που ισούται με 60.000 πτήσεις. Η δημοσίευση συνεχίζει τονίζοντας ότι, όταν η νέα απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Λονδίνου με το Άμστερνταμ και το Ρότερνταμ φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων της, οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν επιπλέον κατά 470.000 τόνους, αριθμός ίσος με 26.000 πτήσεις κοντινών αποστάσεων.
Τα σύγχρονα τρένα, πλέον, είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα αεροσκάφη. Αξιοσημείωτο είναι το ότι ένα τρένο εκπέμπει κατά 80% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με ένα αεροπλάνο, διανύοντας την ίδια απόσταση. Για τον λόγο αυτόν, η Eurostar εργάζεται ήδη για τη δημιουργία απευθείας συνδέσεων και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων με το Λονδίνο, όπως είναι το Μπορντό, η Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ και η Γενεύη.
Φωτό: Henryk Niestrój/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ