
Η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της παγκόσμιας κοινότητας και βρίσκεται πολύ ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα. Αυτό φυσικά έχει προκαλέσει αναπόφευκτες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην αεροπορική βιομηχανία, αλλά και στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η ύπαρξη σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη και το κίνημα flygskam, που είναι κατά των αεροπορικών συνδέσεων λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν δώσει νέα πνοή στη σιδηροδρομική βιομηχανία. Τα τρένα προσφέρουν μια γρήγορη, άνετη και καθαρότερη εναλλακτική στις πτήσεις κοντινών αποστάσεων (short-haul flights).
Για τους παραπάνω λόγους, η HS1 Ltd., η εταιρεία που διαχειρίζεται τις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων της Βρετανίας, ανάμεσα στον σταθμό London St. Pancras και τη σήραγγα της Μάγχης, δημοσίευσε μια μελέτη σχετικά με τα οφέλη της σιδηροδρομικής υπηρεσίας Eurostar. Τα τρένα της Eurostar συνδέουν τη βρετανική πρωτεύουσα με μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι, το Άμστερνταμ κ.ά. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, η Eurostar συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους τον χρόνο, αριθμός που ισούται με 60.000 πτήσεις. Η δημοσίευση συνεχίζει τονίζοντας ότι, όταν η νέα απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Λονδίνου με το Άμστερνταμ και το Ρότερνταμ φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων της, οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν επιπλέον κατά 470.000 τόνους, αριθμός ίσος με 26.000 πτήσεις κοντινών αποστάσεων.
Τα σύγχρονα τρένα, πλέον, είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα αεροσκάφη. Αξιοσημείωτο είναι το ότι ένα τρένο εκπέμπει κατά 80% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με ένα αεροπλάνο, διανύοντας την ίδια απόσταση. Για τον λόγο αυτόν, η Eurostar εργάζεται ήδη για τη δημιουργία απευθείας συνδέσεων και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων με το Λονδίνο, όπως είναι το Μπορντό, η Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ και η Γενεύη.
Φωτό: Henryk Niestrój/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ