Συγχωνεύσεις ναυπηγείων στην Ασία: ο κανόνας και όχι η εξαίρεση

Συγχωνεύσεις ναυπηγείων στην Ασία: ο κανόνας και όχι η εξαίρεση

163
Συγχωνεύσεις ναυπηγείων στην Ασία: ο κανόνας και όχι η εξαίρεση

Οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες ναυπηγείων στην Ασία φαίνεται πως αποτελούν πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, καθώς σε Ιαπωνία, Κίνα και Σιγκαπούρη η ενοποίηση μεγάλων παικτών της βιομηχανίας αυξάνεται διαρκώς. Και όλα αυτά ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αναμένουν την τελική έγκριση για τη συγχώνευσή τους και ενώ εγείρονται ανησυχίες για τη μείωση του ανταγωνισμού στον κλάδο.

Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.

Από την άλλη, οι Imabari Shipbuilding και Japan Marine United αναμένεται εντός του Μαρτίου να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους για τις ναυπηγήσεις μεγάλων containerships, δεξαμενόπλοιων και bulk carriers, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea. Η Imabari Shipbuilding αναμένεται να εξαγοράσει το 30% των μετοχών της Japan Marine United, με τα δύο μέρη να συστήνουν μια νέα εταιρεία με σκοπό τον σχεδιασμό ποντοπόρων πλοίων.

Τέλος, τα δύο σημαντικότερα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης, Sembcorp Marine και Keppel, προσβλέπουν στην ενοποίηση των δραστηριοτήτων τους. Και οι δύο εταιρείες ανήκουν στο fund Temasek, καθώς οι συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα στον κλάδο των offshore, επιδεινώνονται.

Φωτό: Tom Fisk/Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.