
Οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες ναυπηγείων στην Ασία φαίνεται πως αποτελούν πλέον τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, καθώς σε Ιαπωνία, Κίνα και Σιγκαπούρη η ενοποίηση μεγάλων παικτών της βιομηχανίας αυξάνεται διαρκώς. Και όλα αυτά ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αναμένουν την τελική έγκριση για τη συγχώνευσή τους και ενώ εγείρονται ανησυχίες για τη μείωση του ανταγωνισμού στον κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Από την άλλη, οι Imabari Shipbuilding και Japan Marine United αναμένεται εντός του Μαρτίου να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους για τις ναυπηγήσεις μεγάλων containerships, δεξαμενόπλοιων και bulk carriers, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BusinessKorea. Η Imabari Shipbuilding αναμένεται να εξαγοράσει το 30% των μετοχών της Japan Marine United, με τα δύο μέρη να συστήνουν μια νέα εταιρεία με σκοπό τον σχεδιασμό ποντοπόρων πλοίων.
Τέλος, τα δύο σημαντικότερα ναυπηγεία της Σιγκαπούρης, Sembcorp Marine και Keppel, προσβλέπουν στην ενοποίηση των δραστηριοτήτων τους. Και οι δύο εταιρείες ανήκουν στο fund Temasek, καθώς οι συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα στον κλάδο των offshore, επιδεινώνονται.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές. Πιο συγκεκριμένα, το πλοίο «ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ» αναγκάστηκε…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ