Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Γερμανοί εφοπλιστές

Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Γερμανοί εφοπλιστές

125
Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Γερμανοί εφοπλιστές

Αισιόδοξοι παραμένουν οι Γερμανοί εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός στόλος παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης.

Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) δημοσιοποίησε πρόσφατα τα στοιχεία για την πορεία της βιομηχανίας της χώρας. Κυριότερο εύρημα είναι ότι η Γερμανία αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο να ανέρχεται σε 4,9% (ετήσια μείωση 0,6%).

Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, o στόλος της Γερμανίας έπαψε να βρίσκεται στην κορυφή σε όρους TEUs. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της VDR, Alfred Hartmann, «το ότι η Κίνα μάς ξεπερνά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο για τον απλούστατο λόγο ότι ναυπηγούν διαρκώς μεγαλύτερα πλοία».

Παρά τα ανωτέρω, ο ίδιος τονίζει ότι η πλειονότητα των εταιρειών γερμανικών συμφερόντων δείχνει συγκρατημένα αισιόδοξη για το μέλλον. Τονίζει δε ότι, ιδιαίτερα κατά τα χρόνια της κρίσης αλλά και μετά, τα κέρδη τους παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα, η οποία βέβαια ποικίλλει από αγορά σε αγορά εντός της ευρύτερης ναυτιλίας.

Θετικό, κατά τον κ. Hartmann, είναι το γεγονός ότι το 43% του στόλου γερμανικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένο σε ευρωπαϊκά νηολόγια (Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρος), δείγμα ότι, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής δείχνει σημάδια ενότητας.

Παράλληλα, από τα στοιχεία της VDR προκύπτει ότι 302 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο γερμανικό νηολόγιο, ενώ πάνω από το 80% των γερμανικών συμφερόντων εταιρειών διαχειρίζονται κάτω από 10 πλοία.

O Ralf Nagel, CEO της VDR, στέκεται τέλος στο γεγονός ότι, προκειμένου να επιβιώσει η γερμανική ναυτιλία, θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.