Αισιόδοξοι παραμένουν οι Γερμανοί εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός στόλος παρουσιάζει σημάδια συρρίκνωσης.
Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder – VDR) δημοσιοποίησε πρόσφατα τα στοιχεία για την πορεία της βιομηχανίας της χώρας. Κυριότερο εύρημα είναι ότι η Γερμανία αποτελεί το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο να ανέρχεται σε 4,9% (ετήσια μείωση 0,6%).
Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, o στόλος της Γερμανίας έπαψε να βρίσκεται στην κορυφή σε όρους TEUs. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της VDR, Alfred Hartmann, «το ότι η Κίνα μάς ξεπερνά ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο για τον απλούστατο λόγο ότι ναυπηγούν διαρκώς μεγαλύτερα πλοία».
Παρά τα ανωτέρω, ο ίδιος τονίζει ότι η πλειονότητα των εταιρειών γερμανικών συμφερόντων δείχνει συγκρατημένα αισιόδοξη για το μέλλον. Τονίζει δε ότι, ιδιαίτερα κατά τα χρόνια της κρίσης αλλά και μετά, τα κέρδη τους παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα, η οποία βέβαια ποικίλλει από αγορά σε αγορά εντός της ευρύτερης ναυτιλίας.
Θετικό, κατά τον κ. Hartmann, είναι το γεγονός ότι το 43% του στόλου γερμανικών συμφερόντων είναι εγγεγραμμένο σε ευρωπαϊκά νηολόγια (Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρος), δείγμα ότι, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Γηραιά Ήπειρος, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής δείχνει σημάδια ενότητας.
Παράλληλα, από τα στοιχεία της VDR προκύπτει ότι 302 πλοία είναι εγγεγραμμένα στο γερμανικό νηολόγιο, ενώ πάνω από το 80% των γερμανικών συμφερόντων εταιρειών διαχειρίζονται κάτω από 10 πλοία.
O Ralf Nagel, CEO της VDR, στέκεται τέλος στο γεγονός ότι, προκειμένου να επιβιώσει η γερμανική ναυτιλία, θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.