
Σε συνέντευξη Τύπου σε νοτιοαφρικανικό τηλεοπτικό σταθμό, ο υπουργός Πετρελαίου και Φυσικών Πόρων της Ανγκόλας, Diamantino de Azevedo, τόνισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η αύξηση της παραγωγής, της διύλισης και της διανομής του πετρελαίου της χώρας και των υποπροϊόντων του. Αν και η Ανγκόλα παράγει περισσότερα από 1,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, ο υπουργός υπενθύμισε ότι η χώρα επανεισάγει, επίσης, περίπου το 80% των αναγκών της, ειδικά όσον αφορά τα υποπροϊόντα αργού πετρελαίου.
Γι’ αυτόν τον λόγο έχουν ξεκινήσει τρία σημαντικά έργα, που αφορούν την κατασκευή σύγχρονων διυλιστηρίων αλλά και την επέκταση του διυλιστηρίου στην πρωτεύουσα Λουάντα. Με την ολοκλήρωση των τεσσάρων έργων, η Ανγκόλα θα είναι παντελώς αυτάρκης σε πετρέλαιο και θα μπορεί πλέον να εξάγει το πλεόνασμα που παράγει. Ο υπουργός τόνισε ότι παράλληλος στόχος είναι και η κατασκευή περισσότερων δεξαμενών και μονάδων αποθήκευσης πετρελαϊκών προϊόντων στην ξηρά.
Όσον αφορά τον τομέα εξόρυξης, ο κ. Diamantino de Azevedo υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση ολοκληρώνει το πρόγραμμα χαρτογράφησης της χώρας και θα μπορέσει να ανακοινώσει τις πραγματικές ικανότητές της ως προς την εκμετάλλευση του ορυκτού της πλούτου και των κοιτασμάτων της. Η κυβέρνηση, με τη συνδρομή πολυεθνικών εταιρειών, έχει εκπονήσει προγράμματα εξερεύνησης, για την ανίχνευση κοιτασμάτων μαγγανίου, χαλκού, σιδήρου και άλλων μετάλλων. Ειδικά για την παραγωγή σιδήρου, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η μονάδα εξόρυξης στα ορυχεία Cassinga εκσυγχρονίζεται και σε λίγο καιρό θα συμπεριλαμβάνει νέες μονάδες, που θα μετατρέπουν το συγκεκριμένο μετάλλευμα σε χάλυβα.
Αναφορικά με τη βιομηχανία διαμαντιών της χώρας, ο υπουργός τόνισε ότι, μαζί με την αύξηση της παραγωγής, υλοποιούνται η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός των εργοστασίων κοπής διαμαντιών στις επαρχίες όπου εστιάζεται η εξόρυξη των διαμαντιών.
Φωτό: Guillaume Horcajuelo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ