
Η ταχεία άνοδος των κρουσμάτων του νέου κορονοϊού και η αύξηση των θανάτων έχουν προκαλέσει την ανησυχία και την κινητοποίηση όλων των κρατών παγκοσμίως. Αν και o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι κατά της επιβολής περιορισμών των ταξιδιών, αρκετές χώρες έχουν εκδώσει ταξιδιωτικές οδηγίες που αποθαρρύνουν τα ταξίδια στην Κίνα. Ταυτόχρονα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε ακυρώσεις πτήσεων.
Ο 2019-nCoV έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και σε δύο κρουαζιερόπλοια, τα οποία τέθηκαν σε καραντίνα, εγκλωβίζοντας επί των πλοίων περισσότερους από 5.000 επιβάτες και προσωπικό. Πρόκειται για τα κρουαζιερόπλοια «Diamond Princess» και «World Dream». Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μπήκε σε καραντίνα έπειτα από κρούσμα κορονοϊού σε ηλικιωμένο ασθενή. Πλέον τα κρούσματα έχουν ξεπεράσει τα 130, ενώ ακόμη δεν είναι βέβαιο εάν θα παραταθεί η δεκαπενθήμερη καραντίνα. Το «Diamond Princess» παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της πόλης Γιοκοχάμα στην Ιαπωνία. Το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο τέθηκε σε καραντίνα στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, καθώς υπήρχαν ενδείξεις ότι μέλη του προσωπικού είχαν μολυνθεί με τον νέο κορονοϊό σε προηγούμενο ταξίδι.
Ευτυχώς, μετά τη διενέργεια των απαραίτητων διαγνωστικών τεστ, οι επιβάτες πήραν την άδεια να αποβιβαστούν, αν και 468 εξ αυτών υποχρεώθηκαν να παραμείνουν σε καραντίνα είτε στις οικίες τους είτε σε ξενοδοχεία είτε σε ειδικές κυβερνητικές δομές. Όσον αφορά το «Diamond Princess», οι ιαπωνικές αρχές καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι διαγνωστικοί έλεγχοι και να παρασχεθεί ιατρική φροντίδα σε όσους το χρειάζονται. Η κατάσταση θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς σημειώνεται έλλειψη φαρμάκων για αρκετούς επιβάτες με προβλήματα υγείας. Οι επιβάτες περνούν τον περισσότερο χρόνο στην καμπίνα τους, ενώ ο χρόνος που επιτρέπεται να βγαίνουν έξω είναι περιορισμένος και γίνεται βάσει προτεραιότητας. Προτεραιότητα δίνεται στους επιβάτες που δεν διαθέτουν καμπίνες με παράθυρα.
Φωτό: Franck Robichon/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ