
Η Ουάσιγκτον ενδέχεται τις επόμενες ημέρες να άρει τις κυρώσεις που είχε επιβάλει σε πλοία της COSCO με την κατηγορία ότι μεταφέρουν παράνομα ιρανικό πετρέλαιο, αναφέρουν στο Reuters κύκλοι της αγοράς.
Υψηλόβαθμα στελέχη κινεζικών πετρελαϊκών εταιρειών σημειώνουν ότι η COSCO έχει αφαιρεθεί από τη λίστα των εταιρειών στις οποίες έχουν επιβληθεί αμερικανικές κυρώσεις. Ωστόσο, σύσσωμος ο ενεργειακός κλάδος της Κίνας αναμένει την επίσημη τοποθέτηση των ΗΠΑ προκειμένου να επιβεβαιωθεί το σενάριο. Στο ίδιος μήκος κύματος κινούνται και στελέχη της COSCO Shipping Energy Transportation Co. Ltd., μητρικής της COSCO Shipping Tanker Dalian, τα οποία τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση στην κινεζική εταιρεία.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, από την πλευρά του, αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Reuters. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε κυρώσεις στην COSCO Shipping Tanker Dalian στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων να εξέλθει της αγοράς και οι ναύλοι να ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα για το χρονικό διάστημα που ακολούθησε.
Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι, εάν τελικά η Ουάσιγκτον προβεί σε άρση των κυρώσεων, η ναυλαγορά, ιδίως για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια, ίσως πληγεί, δεδομένου ότι τους τελευταίους τρεις μήνες 25 VLCCs της Dalian ήταν εκτός αγοράς.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ιρανικού πετρελαίου και το 2019 εισήγαγε 14,77 εκατ. τόνους, μείωση κατά 50% σε σχέση με τις εισαγωγές του 2018. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη παραμένει ασαφές εάν η άρση των κυρώσεων σε πλοία της COSCO αυτόματα συνεπάγεται ότι ο κινεζικός κολοσσός θα σταματήσει να εμπορεύεται ιρανικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ