
Από την ίδια παγίδα της παρατεταμένης αναιμικής ανάπτυξης και του χαμηλού πληθωρισμού όπου έχει πέσει η οικονομία της Ιαπωνίας απειλείται και η οικονομία της Ευρωζώνης.
Σε έρευνα που δημοσιεύει η Deutsche Bank σημειώνεται ότι η οικονομία της Ευρωζώνης βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μακρά περίοδο ταυτόχρονης χαμηλής ανάπτυξης και πληθωρισμού ή, αλλιώς, «ιαπωνοποίηση».
Ο Chief Investment Officer της γερμανικής τράπεζας, Markus Mueller, αναφέρει σχετικά ότι «καθώς οι υφιστάμενες στρατηγικές επιλογές της ΕΚΤ αναμένεται να συνεχιστούν, με μικρές διαφοροποιήσεις, και το 2020, η Ευρωζώνη θα κληθεί να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις με αυτές που βιώνει η Ιαπωνία επί σειρά δεκαετιών, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990».
Ο Γερμανός τραπεζίτης θέτει το ερώτημα κατά πόσον οι οικονομίες των χωρών του ευρώ θα άντεχαν μια τέτοια κατάσταση επί μακρό χρονικό διάστημα και πώς θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα δομικά εμπόδια που υπάρχουν.
Σαν μια νότα αισιοδοξίας, ωστόσο, επισημαίνεται ότι η Ευρώπη βίωσε πιο ξεκάθαρες περιόδους κρίσεων, σε σχέση με την Ιαπωνία, ενώ παράλληλα απέφυγε φαινόμενα αρνητικών πληθωρισμών. Επιπλέον, η ανάπτυξη της Ευρωζώνης είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη ιαπωνική, ενώ παράλληλα, καθώς οι οικονομίες των ευρωπαϊκών χωρών είναι περισσότερο διαφοροποιημένες, σε συνδυασμό με την ελαστικότητα στις αγορές εργασίας και την εγχώρια κατανάλωση, τις καθιστούν περισσότερο ανθεκτικές.
«Η ευελιξία, οι δομικές μεταρρυθμίσεις και η καινοτομία αποτελούν τα κλειδιά για την Ευρωζώνη ώστε να αποφύγει περιπτώσεις “ιαπωνοποίησης”. Η περαιτέρω ευρωπαϊκή ολοκλήρωση θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να ενισχυθεί η ευελιξία της ευρωπαϊκής οικονομίας, προκειμένου να διατηρηθεί ανταγωνιστική και σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», καταλήγει ο Γερμανός αναλυτής της Deutsche Bank.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ