
Καθώς όλο και περισσότερες διαχειρίστριες εταιρείες στρέφονται στο LNG για την πρόωση των πλοίων τους, ένα νέο report από το International Council on Clean Transportation (ICCT) έρχεται να ταράξει τα νερά αναφορικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα μελέτη επιχειρεί να συγκρίνει τις εκπομπές GHG που εκλύουν στην ατμόσφαιρα τα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των κρουαζιερόπλοιων, που καίνε MGO, VLSFO, LNG και HSFO.
Το βασικό εύρημα που προκύπτει από τη μελέτη είναι ότι το LNG, παρά το γεγονός ότι εκπέμπει 25% λιγότερες εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, εντούτοις δεν εκπληρώνει τους μακροχρόνιους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των GHG εκπομπών και δυνητικά θα μπορούσε να επιδεινώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.
Το LNG είναι κυρίως μεθάνιο που παγιδεύει στην ατμόσφαιρα 86 φορές περισσότερη θερμότητα από ό,τι το ίδιο ποσοστό CO2 σε μια περίοδο 20 ετών. Το report, το οποίο ξεκίνησε η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση Stand.earth, αναφέρει τέλος ότι οι συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές LNG τόσο onshore όσο και offshore καθιστούν δυσκολότερη τη μετάβαση σε καύσιμα με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ