Γιατί οι ναυτικοί δεν είναι πια τόσο ευτυχισμένοι

Γιατί οι ναυτικοί δεν είναι πια τόσο ευτυχισμένοι

2261
Γιατί οι ναυτικοί δεν είναι πια τόσο ευτυχισμένοι

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». Το βασικό εύρημα από το report είναι ότι ο δείκτης συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική μεταβλητότητα, ενώ οι συμμετέχοντες στην έρευνα ναυτικοί ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στη συνδεσιμότητα στα πλοία αλλά και ανησυχίες για τoν αυξημένο φόρτο εργασίας.

Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,13/10 από το 6,59/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Για όλους τους τύπους πλοίων, τρία ήταν τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τους ναυτικούς το τρίμηνο έως τα τέλη του 2019: ο αυξημένος φόρτος εργασίας και τα άγχη που προκύπτουν από τους νέους κανονισμούς, η περιορισμένη πρόσβαση σε εγκαταστάσεις κοινωνικής πρόνοιας στην ξηρά και τα αυξημένα φαινόμενα ρατσισμού εν πλω.

Αναμφίβολα, η νομοθεσία του sulphur cap και ο αυξημένος αριθμός επιθεωρήσεων στα πλοία αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αυτός συνεπάγεται δημιουργούν ένα επιπλέον άγχος στην καθημερινότητα των ναυτικών εν πλω.

Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος μειώθηκε στο 6,67 από το 7,28 του προηγούμενου τριμήνου. Στα θετικά είναι ότι το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών όσον αφορά τη διατήρηση της επαφής με τα αγαπημένα τους πρόσωπα αυξήθηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα πληρώματα που έχουν φθηνή και καλής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο και στις τηλεπικοινωνίες είναι μακράν πιο ευχαριστημένα στα πλοία. Επίσης μείωση κατέγραψε ο επιμέρους δείκτης σε ό,τι έχει να κάνει με τις ευκαιρίες συνεχούς εκπαίδευσης των ναυτικών (6,38 από 6,91) αλλά και με τις απολαβές (6,09 από 6,57).

Στα επιμέρους στοιχεία, η ικανοποίηση των ναυτικών που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια συνέχισε να αυξάνεται στο 7 (6,3 το γ΄ τρίμηνο του 2019), με μεγάλη μερίδα εξ αυτών να υπογραμμίζει τη σημασία επαγγελματικής ανέλιξης στον εν λόγω κλάδο. Για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα bulk carriers, στα tankers και στα containerships, το επίπεδο ευτυχίας τους άγγιξε το 5,65, το 6,03 και το 6,23 αντίστοιχα.

Να σημειωθεί ότι από φέτος στην εκπόνηση του report, για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη ζωή εν πλω, θα συμμετέχει και η Wallem Group. Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Frank Coles, επικεφαλής του ομίλου, ανέφερε ότι η Wallem επικεντρώνεται στην ποιοτική διαχείριση πλοίων, που από τη μεριά της απαιτεί ποιοτικά και ευτυχισμένα πληρώματα. Ο ίδιος κατέληξε ότι το report αποτελεί ένα καλό δείγμα για το πώς αντιλαμβάνονται οι ναυτικοί την καθημερινότητά τους εν πλω.