
Οι αμμοθύελλες μπορούν να μεταφέρουν σκόνη σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων μακριά, αλλά η γεωγραφική εγγύτητα της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής στην έρημα Σαχάρα τις καθιστά τις περιοχές του πλανήτη με τα υψηλότερα επίπεδα σκόνης.
Έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, ωστόσο, δείχνει ότι, εκτός από τη σκόνη της ερήμου, οι αλλαγές στη χρήση γης και η υποκινούμενη από τον άνθρωπο κλιματική αλλαγή συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία αμμοθυελλών.
Η έρευνα επισημαίνει ότι ανθρωπογενείς παράγοντες, όπως η εκμετάλλευση της γης, μπορούν να επηρεάσουν ακόμα και τις ταχύτητες των ανέμων. H έκθεση στη σκόνη έχει
επιπτώσεις σε ευρύ φάσμα της ανθρώπινης υγείας, προκαλώντας ασθένειες όπως άσθμα, βρογχίτιδα, αναπνευστικές παθήσεις, ακόμα και καρκίνο των πνευμόνων. Πέραν της επίδρασης στην υγεία, η σκόνη που προέρχεται από τις αμμοθύελλες δημιουργεί προβλήματα στη γεωργία, στις μεταφορές και στις υποδομές. Οι ζημιές που προέρχονται από τη σκόνη υπολογίζονται παγκοσμίως σε σχεδόν 3,6 τρις δολάρια, ενώ τα κόστη μόνο στις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής υπερβαίνουν το 2,5% του ετήσιου ΑΕΠ τους, φτάνοντας τα 150 δις δολάρια.
Εκτός από τις επενδύσεις σε συστήματα ειδοποιήσεων για επερχόμενες αμμοθύελλες, οι κυβερνήσεις διεθνώς προωθούν πολιτικές περιορισμού των συνεπειών από τη σκόνη, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας έχει ενεργοποιήσει ένα σύστημα ενημέρωσης, ειδοποίησης και παροχής ασφαλών και άμεσων προβλέψεων, προκειμένου οι χώρες που πλήττονται να λαμβάνουν τάχιστα μέτρα προφύλαξης και ενημέρωσης των πληθυσμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ