
Οι αμμοθύελλες μπορούν να μεταφέρουν σκόνη σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων μακριά, αλλά η γεωγραφική εγγύτητα της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής στην έρημα Σαχάρα τις καθιστά τις περιοχές του πλανήτη με τα υψηλότερα επίπεδα σκόνης.
Έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, ωστόσο, δείχνει ότι, εκτός από τη σκόνη της ερήμου, οι αλλαγές στη χρήση γης και η υποκινούμενη από τον άνθρωπο κλιματική αλλαγή συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία αμμοθυελλών.
Η έρευνα επισημαίνει ότι ανθρωπογενείς παράγοντες, όπως η εκμετάλλευση της γης, μπορούν να επηρεάσουν ακόμα και τις ταχύτητες των ανέμων. H έκθεση στη σκόνη έχει
επιπτώσεις σε ευρύ φάσμα της ανθρώπινης υγείας, προκαλώντας ασθένειες όπως άσθμα, βρογχίτιδα, αναπνευστικές παθήσεις, ακόμα και καρκίνο των πνευμόνων. Πέραν της επίδρασης στην υγεία, η σκόνη που προέρχεται από τις αμμοθύελλες δημιουργεί προβλήματα στη γεωργία, στις μεταφορές και στις υποδομές. Οι ζημιές που προέρχονται από τη σκόνη υπολογίζονται παγκοσμίως σε σχεδόν 3,6 τρις δολάρια, ενώ τα κόστη μόνο στις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής υπερβαίνουν το 2,5% του ετήσιου ΑΕΠ τους, φτάνοντας τα 150 δις δολάρια.
Εκτός από τις επενδύσεις σε συστήματα ειδοποιήσεων για επερχόμενες αμμοθύελλες, οι κυβερνήσεις διεθνώς προωθούν πολιτικές περιορισμού των συνεπειών από τη σκόνη, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Μετεωρολογίας έχει ενεργοποιήσει ένα σύστημα ενημέρωσης, ειδοποίησης και παροχής ασφαλών και άμεσων προβλέψεων, προκειμένου οι χώρες που πλήττονται να λαμβάνουν τάχιστα μέτρα προφύλαξης και ενημέρωσης των πληθυσμών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ