
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές αργού πετρελαίου ανήλθαν σε μηνιαία ιστορικά υψηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς άγγιξαν τους 8,7 εκατ. τόνους, με την Κίνα να στρέφει το βλέμμα της στη χώρα της Νότιας Αμερικής για εισαγωγές μαύρου χρυσού.
Το παραπάνω εύρημα αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης της BIMCO σε νέο report της, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη στροφή του ασιατικού γίγαντα στη Βραζιλία για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης για ενέργεια. Μάλιστα, ο παραπάνω αριθμός είναι κατά 5% αυξημένος σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2018.
Το αμέσως προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές εντοπίζεται τον Ιούλιο του 2018 (8,1 εκατ. τόνοι πετρελαίου), οπότε το 41% αυτών είχε προορισμό την Κίνα. Αυτή τη φορά, από τους 8,7 εκατ. τόνους που απέστειλε η Βραζιλία στο εξωτερικό, το 64% προοριζόταν για την Κίνα, δείγμα ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής βασίζεται εν πολλοίς στον «ακόρεστο» ενεργειακά ασιατικό γίγαντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 η εικόνα δεν είναι διαφορετική, καθώς η Κίνα εισήγαγε το 63% των βραζιλιάνικων εξαγωγών πετρελαίου. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών αργού της Βραζιλίας ταξίδεψε προς την Κίνα, εντούτοις το μερίδιο της πρώτης στις συνολικές εισαγωγές της δεύτερης δεν ξεπέρασε το 8% κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2019.
Όπως παρατηρεί ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, παρά το γεγονός ότι οι αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια μονοπωλούν το ενδιαφέρον, η άνοδος και των βραζιλιάνικων είναι άξια αναφοράς. Κατά τον ίδιο, η εξέλιξη αυτή είναι θετική για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς αυξάνονται τα τονο-μίλια. «Η παραγωγή πετρελαίου της Βραζιλίας αυξάνεται σταθερά την τελευταία δεκαετία, με μόνη εξαίρεση το 2018. Εάν η παραγωγή συνεχίσει στο μέλλον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, η Βραζιλία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης των τονο-μιλίων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα εάν η Κίνα διατηρήσει την ισχυρή της ζήτηση για βραζιλιάνικο πετρέλαιο», σημειώνει ο κ. Sand.
Φωτό: Bea_marques/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ