
Mόνο ένα από τα τέσσερα υπάρχοντα παγοθραυστικά που κινούνται με πυρηνική ενέργεια και τα οποία διανοίγουν πάγους για την απρόσκοπτη ναυσιπλοΐα στη Βόρεια Θάλασσα θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις συγκεκριμένες διαδρομές μετά το 2030. Το παγοθραυστικό «50 Let Pobedy» («50 χρόνια νίκης») θα συνεχίσει τις πλεύσεις του, ενώ τα υπόλοιπα τρία πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά θα παροπλιστούν, όπως δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής αρχής εκμετάλλευσης του πυρηνικού στόλου, Atomflot, σε διεθνές φόρουμ για την Αρκτική.
Μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει σταδιακά να αποχωρήσει γενικότερα από την περιοχή ο παλαιός στόλος πλοίων και παγοθραυστικών, σοβιετικής κατασκευής. Από τα υπάρχοντα παγοθραυστικά, το «Yamal» (το οποίο κατασκευάστηκε το 1992) θα παροπλιστεί έως το 2029, το «Vaygach» (που νηολογήθηκε το 1990) θα εκτελεί πλεύσεις έως το 2028, ενώ το παγοθραυστικό «50 Let Pobedy» μπορεί να συνεχίσει τις πλεύσεις του στην περιοχή έως το 2041.
Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Tass, την επόμενη χρονιά η Atomflot αναμένει την άφιξη νέων παγοθραυστικών σύγχρονης τεχνολογίας. Τα νέα ρωσικά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή, είναι το «Arktika», το «Sibir» και το «Ural». Τα τρία παγοθραυστικά, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της Atomflot, με έδρα το Μurmansk, αποτελούν το μεγάλο και πολυδιαφημισμένο στοίχημα της Μόσχας για πλήρη εκμετάλλευση των θαλάσσιων οδών της περιοχής, με πλοία υπερσύγχρονης τεχνολογίας… made in Russia!
Φωτό: Dean Lewins/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ