
Σημαντική ανάπτυξη στη διά θαλάσσης προσφορά iron ore αναμένει για το 2020 η Wood Mackenzie, κυρίως λόγω της κανονικότητας που είναι πιθανό να επέλθει στις αποστολές από τη Vale.
Πιο συγκεκριμένα, η Wood Mackenzie εκτιμά ότι η αύξηση των εξαγωγών της Vale κατά 30 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους θα πυροδοτήσει μια επιταχυνόμενη ανάκαμψη για τις διά θαλάσσης ροές από το α΄ τρίμηνο του έτους.
Υψηλόβαθμα στελέχη του οίκου παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών τονίζουν ότι, εάν οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν, το 50% των περσινών απωλειών ελέω του δυστυχήματος σε ορυχείο της Vale θα αποκατασταθεί σε μόλις έναν χρόνο.
Η εξέλιξη αυτή ίσως αποτελέσει καλή είδηση για τους διαχειριστές Capesizes, που κατά το α΄ εξάμηνο του 2019 «χτυπήθηκαν» βάναυσα από τη μειωμένη παραγωγή και εξαγωγές iron ore της Vale. Στο πλαίσιο αυτό υπενθυμίζεται ότι, τον Απρίλιο του 2019, ο Baltic Capesize Index υποχώρησε έως και στις 92 μονάδες, ενώ η Drewry εκτίμησε ότι πέρυσι οι στρεβλώσεις στην παγκόσμια προσφορά σιδηρομεταλλεύματος στοίχισαν την απασχόληση σε τουλάχιστον 35 Capesizes.
Η Wood Mackenzie σημειώνει παράλληλα ότι η παραγωγή-ρεκόρ της Vale που σημειώθηκε το 2018 (385 εκατ. τόνους iron ore) και εξαρτάται τόσο από τις καιρικές συνθήκες όσο και από ενδεχόμενα «σοκ» στην αγορά (βλ. Brumadinho) δεν αναμένεται να επιτευχθεί πριν από το 2021.
Τέλος, εκτιμάται ότι τόσο η Ινδία όσο και η Κίνα πρόκειται να αυξήσουν τις διά θαλάσσης εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, παρέχοντας στήριξη στην αγορά.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ