To Committee στο Λονδίνο ανήσυχο για τις εξελίξεις στα διεθνή Fora

To Committee στο Λονδίνο ανήσυχο για τις εξελίξεις στα διεθνή Fora

387
To Committee στο Λονδίνο ανήσυχο για τις εξελίξεις στα διεθνή Fora

Παρουσία της Βρετανίδας υπουργού Ναυτιλίας, του Έλληνα πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, του τ. Δημάρχου του Λονδίνου και μέλους της Βουλής των Λόρδων και 4ου βαρόνου του Mountevans Jeffrey Richard de Corban Evans, του επίτιμου γγ ΙΜΟ Sir Ευθύμιου Μητρόπουλου και πλήθος προσωπικοτήτων της διεθνούς ναυτιλιακής και ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας του Λονδίνου, τελέσθηκε την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου η καθιερωμένη κοπή της πίτας της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος του Committee, Χαράλαμπος Φαφαλιός, υπογράμμισε μεταξύ άλλων τις προκλήσεις του 2020 χωρίς να παραλείψει να καυτηριάσει τη νέα νομοθεσία που ήδη εφαρμόζεται για τα ναυτιλιακά καύσιμα. Ο πρόεδρος τόνισε χαρακτηριστικά ότι η συγκεκριμένη νομοθεσία είναι «μια ακόμα πλημμελώς σχεδιασμένη νομοθεσία» και δεν δίστασε να τη χαρακτηρίσει ως «ατελή». Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε και η άποψη- προειδοποίηση του κ. Φαφαλιού σχετικά με το νέο ταμείο για έρευνα και ανάπτυξη που επιθυμεί να συστήσει ο ΙΜΟ. Όπως εξήγησε στην ολιγόλεπτη αλλά περιεκτική ομιλία του το νέο ταμείο θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά μελετημένο και σχεδιασμένο προκειμένου τα κονδύλια που θα κατατίθενται να μην οδηγούνται σε ένα «αβαθές πηγάδι όπου θα γίνεται κατάχρηση των οικονομικών πόρων».

Αναφερόμενος στο Brexit o πρόεδρος εξέφρασε την ευχή ότι στην μετά- Brexit εποχή που πλέον διανύουμε, οι μετριοπαθείς εταίροι της ΕΕ θα επιθυμούν μια ρεαλιστική εμπορική συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο. Για τις διεθνείς εξελίξεις υπογράμμισε ότι οι επικείμενες εκλογές στις ΗΠΑ θα οδηγήσουν σε αβεβαιότητα τις αγορές αφού όλοι οι υποψήφιοι θα προσπαθήσουν να «κηλιδώσουν» το όνομα του αντιπάλου τους. Για τον Περσικό Κόλπο εξέφρασε την άποψη ότι λόγω της σημαντικότητάς του για το διεθνές εμπόριο, ευτυχώς ακόμα δεν έχει μετεξελιχθεί σε εμπόλεμη ζώνη.

Ως προς τα δικά μας, εθνικά θέματα: Ο κ. Φαφαλιός πρότεινε, για μια ακόμα φορά, στην ελληνική κυβέρνηση την πιο σθεναρή υποστήριξη της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και συμπλήρωσε ότι «αν δεν μπορεί να το πράξει, τουλάχιστον ας υποστηρίξει τη δημιουργία ιδιωτικών σχολών για να καλύψει τα όποια κενά». Κλείνοντας την ομιλία του, πρότεινε μια πιο δραστήρια εκπροσώπηση της Ελλάδας στα διεθνή νομοθετικά όργανα και ειδικά στον ΙΜΟ και στα όργανα της ΕΕ, ενώ παράλληλα σχολίασε ότι οι διπλωματικές αντιπροσωπείες θα πρέπει να έχουν μια πιο μακρόχρονη παραμονή σε αυτά τα εξειδικευμένα πόστα. Στο ίδιο πλαίσιο υπογράμμισε τον σπουδαίο ρόλο του Λιμενικού Σώματος τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.

Στην ολιγόλεπτη και εξαιρετικά αυθόρμητη ομιλία της η βρετανίδα υπουργός ναυτιλίας, Nusrat Ghani, ανέφερε στην εισαγωγή της ότι μόλις είχε αφιχθεί από τα βόρεια της χώρας όπου ξεναγήθηκε στο μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της χώρας. «Δεν θα έχανα όμως με τίποτα τη συγκεκριμένη εκδήλωση και φοβόμουν μην δεν προλάβω να έρθω στην ώρα μου» συμπλήρωσε επισημαίνοντας εμμέσως πλην σαφώς το ρόλο του Committee αλλά και της ελληνικής ναυτιλιακής παροικίας στο Λονδίνο. Σχετικά με το Brexit ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός της χώρας «πλέον δεν θέλει να συζητιέται αυτή η λέξη» αλλά να γίνουν όσα βήματα πρέπει για μια ήρεμη μετάβαση, όπου η ναυτιλία θα κατέχει έναν σημαντικό ρόλο στις εμπορικές σχέσεις της χώρας με τη γηραιά  Ήπειρο. Εξέφρασε επίσης την επιθυμία για μεγαλύτερη συνεργασία όλων των φορέων της ναυτιλίας στον ΙΜΟ.  Απευθυνόμενη στον πατέρα Ιωνά που ευλόγησε την πίτα  ανέφερε «Πέρσι ο Αρχιεπίσκοπος μου έδωσε την ευλογία του και είχα μια καλή χρονιά, εύχομαι και εσείς να μου δώσετε την ευχή σας!» προκαλώντας την  ευχάριστη έκπληξη όλων των παραβρισκόμενων, αφού η βρετανίδα πολιτικός έχει καταγωγή από το Πακιστάν και είναι η πρώτη γυναίκα- μωαμεθανή πολιτικός που ανέλαβε υπουργικό πόστο στην ιστορία του βρετανικού κοινοβουλίου.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.