
Το νηολόγιο του Παναμά διατήρησε την πρωτοκαθεδρία του στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο με 8.289 εγγεγραμμένα πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 220,1 εκατ. gt, αντιπροσωπεύοντας το 16% του συνολικού στόλου των 98.027 πλοίων άνω των 500 gt, σύμφωνα με τα στοιχεία του IHS Markit.
Το κλείσιμο του 2019 δείχνει αύξηση για τα εγγεγραμμένα πλοία στο νηολόγιο του Παναμά σε σχέση με το 2018, τόσο σε όρους χωρητικότητας όσο και σε αριθμό πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, το 2018, 8.000 πλοία χωρητικότητας 217,1 εκατ. τόνων ήταν εγγεγραμμένα στο νηολόγιο του Παναμά.
Το νηολόγιο έχει προβεί σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν τις καθημερινές διαδικασίες εγγραφής πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής εγγραφής, η λειτουργία της οποίας θα ξεκινήσει το 2020 και θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο των διαδικασιών.
«Ελέγχουμε προσεκτικά τα στατιστικά μας στοιχεία και τη συμπεριφορά του στόλου», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Rafael Cigarruista, Director of Merchant Marine and Head of the Ship Registry του Panama Maritime Authority (AMP). «Οι προτεραιότητές μας είναι η ικανοποίηση των πελατών μας και η παροχή αποδοτικών υπηρεσιών», προσθέτει ο ίδιος.
Σύμφωνα με τα ‒διαθέσιμα έως τις 13 Ιανουαρίου‒ στοιχεία, η Ιαπωνία αποτελεί τον κορυφαίο πελάτη για το νηολόγιο του Παναμά, καθώς αντιπροσωπεύει το 42% του στόλου (91,405.585 gt). Ακολουθούν τα νοτιοκορεατικών συμφερόντων πλοία (11% – 24.178.637 gt), τα ελληνικών συμφερόντων πλοία (8% – 17.464.120 gt) και τα κινεζικών και ιταλικών συμφερόντων πλοία (8% – 17.277.520 gt και 7,4% – 16.050.457 gt αντίστοιχα).
Μάλιστα, ανώτατα στελέχη του νηολογίου του Παναμά αναμένουν αύξηση εγγεγραμμένων πλοίων κατά 5 εκατ. τόνους το 2020, χάρη στις νέες καινοτομίες που λανσάρει και συντελούν στη μεγαλύτερη διαφάνεια και αξιοπιστία.
Η αποδοχή του Παναμά ως κράτους-μέλους στο Τοkyo MoU «θα μας επιτρέψει να παράσχουμε καλύτερες παροχές στους πελάτες μας», τονίζει ο κ. Cigarruista. Παράλληλα ο Παναμάς εκλέχθηκε στην «Α» κατηγορία του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), όντας το μοναδικό ανοικτό νηολόγιο μεταξύ των κρατών-μελών της κατηγορίας «Α».
«Η συμμόρφωση του στόλου μας με τις επιθεωρήσεις του port state διεθνώς έχει βελτιωθεί και εφαρμόζουμε πλήρως τις απαιτήσεις του ΙΜΟ, ένα ορόσημο που σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ως προς τη χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο», συμπληρώνει ο κ. Cigarruista.
«Το νηολόγιό μας προσανατολίζεται στο να ενισχύσει τη θέση του στην κορυφή με καινοτόμα μέτρα», καταλήγει ο κ. Cigarruista.
Yπενθυμίζεται τέλος ότι προ ολίγων ημερών η Πρεσβεία Παναμά στην Αθήνα ανακοίνωσε ότι η κα. Τζούλυ Λυμπεροπούλου επελέγη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Παναμά, κ. Laurentino Cortizo Cohen, ως η νέα Πρέσβης και Γενικός Πρόξενος του Παναμά στην Ελλάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ