
Παρά το γεγονός ότι ΗΠΑ και Ιράν φαίνεται να ρίχνουν τους τόνους, προκειμένου να αποφευχθεί γενικότερη σύρραξη στη Μέση Ανατολή, οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων και LNG/LPG Carriers έρχονται αντιμέτωπες με μια σκληρή πραγματικότητα: τη σημαντική αύξηση των δαπανών ασφάλισης για τα πλοία τους.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, τα λεγόμενα war risk premiums για τα δεξαμενόπλοια που θα πλεύσουν στα Στενά του Ορμούζ αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά το προσεχές διάστημα, προσθέτοντας στα λειτουργικά κόστη των διαχειριστριών εταιρειών εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.
Όπως ανέφερε στο Reuters o Svein Ringbakken, Managing Director του νορβηγικού ναυτασφαλιστικού οργανισμού Den Norske Krigsforsikring for Skib (DNK), υπάρχει έντονος προβληματισμός για την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου και πρόσθεσε ότι ήδη τα ασφάλιστρα για τα πλοία που πλέουν στην περιοχή έχουν αυξηθεί και ενδέχεται να αυξηθούν, ανάλογα με τις εξελίξεις.
Άλλοι, πάλι, κύκλοι εντός της βιομηχανίας εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι τα εν λόγω κόστη δεν θα αυξηθούν, καθώς η αγορά ναυτασφαλίσεων έχει ήδη προεξοφλήσει μια πιθανή επίθεση σε δεξαμενόπλοια στη Μέση Ανατολή.
Φωτό: Guillaume Horcajuelo/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ