
Σε θέματα επικαιρότητας αλλά και στις πολιτικές που επιθυμεί να χαράξει αναφέρθηκε σε εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σχετικά με το ελληνικό νηολόγιο
Στην ομιλία του ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στη ναυτιλία ως εθνική υπόθεση στρατηγικής σημασίας και τόνισε τη σημαντικότητα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής και κατ’ επέκταση της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας μέσα από την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου κάνοντάς το, το ίδιο ανταγωνιστικό με τα υπόλοιπα νηολόγια. Επεσήμανε μάλιστα ότι σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών το Υπουργείο εξετάζει προτάσεις για την περαιτέρω ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου.
Περί ναυτικής εκπαίδευσης
Αναφορικά με την ναυτική εκπαίδευση σημείωσε ότι δεν αρκεί να έχουμε μόνο ελληνική πλοιοκτησία αλλά είναι απαραίτητη η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να έχουμε και ποιοτικά πληρώματα τόσο σε επίπεδο αξιωματικών όσο και σε επίπεδο κατώτερων πληρωμάτων. «Δεν μπορεί να είμαστε πρώτοι στη ναυτιλία και να μην είμαστε πρώτοι και στη ναυτική εκπαίδευση» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το ρόλο της Ελλάδας στον ΙΜΟ
Ο υπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα αναγνωρίζει το μοναδικό ρόλο του ΙΜΟ ως ρυθμιστή για θέματα της παγκόσμιας ναυτιλίας και σημείωσε ότι «Από 01/01/2020 έχουμε την εφαρμογή των νέων διεθνών κανόνων, των νέων περιβαλλοντικών κανόνων που θέλω να ξεκαθαρίσω ότι ως χώρα όλοι συμφωνούμε στην εφαρμογή τους».
Περί ασφάλειας του ελληνικού στόλου
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε επίσης ότι ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι 11,7 όταν ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου είναι 15,2. Επιπρόσθετα η συμμέτοχη των ελληνόκτητων πλοίων σε ναυτικά ατυχήματα είναι σχεδόν μηδενική, περίπου στο 0,1 % τονίζοντας ότι οι Έλληνες έχουν τα πιο σύγχρονα και τα πιο ασφαλή πλοία.»
Για τα νέα καύσιμα
Διανύοντας τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των νέων κανόνων σχετικά με τη χρήση του νέου καυσίμου στα πλοία καθώς και τη μείωση των εκπομπών αερίου πλοίων, ο κ. Υπουργός είπε ότι παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και ότι το ερχόμενο διάστημα θα υπάρχει δυνατότητα αξιολόγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ