
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ενέκρινε τα εθνικά θεσμικά πλαίσια στήριξης των θαλάσσιων μεταφορών που αφορούν την Κύπρο, τη Δανία, την Εσθονία, την Πολωνία και τη Σουηδία.
Όπως εξηγείται, τα συγκεκριμένα πλαίσια ενθαρρύνουν την εγγραφή πλοίων στην Ευρώπη και συμβάλλουν στην παγκόσμια ανταγωνιστικότητα του τομέα, χωρίς να στρεβλώνουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό. Η Επιτροπή αξιολόγησε τα πέντε καθεστώτα-πλαίσια βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, και ιδίως με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της για τις ενισχύσεις στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών («κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές»), και αποφάνθηκε ότι όλα τα καθεστώτα-πλαίσια συνάδουν με την ερμηνεία του νόμου.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει εκ νέου ένα καθεστώς φόρου χωρητικότητας και απασχόλησης των ναυτικών στην Εσθονία, να παρατείνει κατά δέκα χρόνια τον φόρο χωρητικότητας και το πλαίσιο απασχόλησης των ναυτικών στην Κύπρο, να εισαγάγει νέο καθεστώς για την απασχόληση των ναυτικών στην Πολωνία, να παρατείνει και να επεκτείνει ένα πλαίσιο απασχόλησης ναυτικών στη Δανία και να παρατείνει ένα πλαίσιο απασχόλησης ναυτικών στη Σουηδία.
Όσον αφορά τα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας στην Εσθονία και στην Κύπρο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα συστήματα συμμορφώνονται με τους κανόνες που περιορίζουν τη φορολόγηση της χωρητικότητας σε επιλέξιμες δραστηριότητες και συγκεκριμένα πλοία ή σκάφη. Επιπλέον, αναφορικά με τη φορολόγηση των μερισμάτων των μετόχων, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι τόσο τα καθεστώτα φορολόγησης της Εσθονίας όσο και της Κύπρου διασφαλίζουν ότι οι μέτοχοι των ναυτιλιακών εταιρειών αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως οι μέτοχοι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Όσον αφορά τα καθεστώτα για την απασχόληση των ναυτικών στην Εσθονία, στην Κύπρο, στην Πολωνία, στη Δανία και στη Σουηδία, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι και τα πέντε κράτη- μέλη συμφώνησαν να εφαρμόζουν τα οφέλη του οικείου καθεστώτος τους σε όλα τα πλοία και τα σκάφη που φέρουν σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ ή του ΕΟΧ.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «τα καθεστώτα είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, εφόσον θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα του τομέα θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ και θα ενθαρρύνουν τη νηολόγηση πλοίων στην Ευρώπη, διαφυλάσσοντας ταυτόχρονα τα υψηλά κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφαλείας της Ευρώπης και διασφαλίζοντας ισότιμους όρους
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ