
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ενέκρινε τα εθνικά θεσμικά πλαίσια στήριξης των θαλάσσιων μεταφορών που αφορούν την Κύπρο, τη Δανία, την Εσθονία, την Πολωνία και τη Σουηδία.
Όπως εξηγείται, τα συγκεκριμένα πλαίσια ενθαρρύνουν την εγγραφή πλοίων στην Ευρώπη και συμβάλλουν στην παγκόσμια ανταγωνιστικότητα του τομέα, χωρίς να στρεβλώνουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό. Η Επιτροπή αξιολόγησε τα πέντε καθεστώτα-πλαίσια βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, και ιδίως με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της για τις ενισχύσεις στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών («κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές»), και αποφάνθηκε ότι όλα τα καθεστώτα-πλαίσια συνάδουν με την ερμηνεία του νόμου.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει εκ νέου ένα καθεστώς φόρου χωρητικότητας και απασχόλησης των ναυτικών στην Εσθονία, να παρατείνει κατά δέκα χρόνια τον φόρο χωρητικότητας και το πλαίσιο απασχόλησης των ναυτικών στην Κύπρο, να εισαγάγει νέο καθεστώς για την απασχόληση των ναυτικών στην Πολωνία, να παρατείνει και να επεκτείνει ένα πλαίσιο απασχόλησης ναυτικών στη Δανία και να παρατείνει ένα πλαίσιο απασχόλησης ναυτικών στη Σουηδία.
Όσον αφορά τα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας στην Εσθονία και στην Κύπρο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι τα συστήματα συμμορφώνονται με τους κανόνες που περιορίζουν τη φορολόγηση της χωρητικότητας σε επιλέξιμες δραστηριότητες και συγκεκριμένα πλοία ή σκάφη. Επιπλέον, αναφορικά με τη φορολόγηση των μερισμάτων των μετόχων, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι τόσο τα καθεστώτα φορολόγησης της Εσθονίας όσο και της Κύπρου διασφαλίζουν ότι οι μέτοχοι των ναυτιλιακών εταιρειών αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως οι μέτοχοι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Όσον αφορά τα καθεστώτα για την απασχόληση των ναυτικών στην Εσθονία, στην Κύπρο, στην Πολωνία, στη Δανία και στη Σουηδία, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι και τα πέντε κράτη- μέλη συμφώνησαν να εφαρμόζουν τα οφέλη του οικείου καθεστώτος τους σε όλα τα πλοία και τα σκάφη που φέρουν σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ ή του ΕΟΧ.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «τα καθεστώτα είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, εφόσον θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα του τομέα θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ και θα ενθαρρύνουν τη νηολόγηση πλοίων στην Ευρώπη, διαφυλάσσοντας ταυτόχρονα τα υψηλά κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφαλείας της Ευρώπης και διασφαλίζοντας ισότιμους όρους
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ