
Μια δυνητικά απειλητική κατάσταση εξελίσσεται κατά μήκος των δύο πλευρών της Ερυθράς Θάλασσας, όπου η συνεχής και ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή ακρίδων προκαλεί ανησυχία για τη γεωργική παραγωγή σε όλα τα κράτη που βρέχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Ήδη για τις ακτές της Αιγύπτου, του Σουδάν, της Ερυθραίας, της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γεωργίας ανακοίνωσε ότι η κατάσταση της ανεξέλεγκτης εισβολής και αναπαραγωγής ακρίδων γεννά έντονες ανησυχίες.
Τα σμήνη των ενήλικων ακρίδων μπορούν να πετάξουν έως και 150 χλμ. την ημέρα, με αποτέλεσμα η κατάσταση στη Σαουδική Αραβία να κρίνεται εξαιρετικά ανησυχητική, ειδικά για τις μικρές αλλά σημαντικές γεωργικές καλλιέργειες κατά μήκος της νοτιοδυτικής ακτής μεταξύ των πόλεων Μέκκα και Τζαζάν. Σύμφωνα μάλιστα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Υδάτων και Γεωργίας του σαουδαραβικού βασιλείου, η κατάσταση πλέον χαρακτηρίζεται ως «σοβαρή απειλή».
Όπως μεταδίδουν τα τοπικά ΜΜΕ, ειδικές ομάδες του υπουργείου ήδη εξολόθρευσαν χιλιάδες ακρίδες σε 17.296 εκτάρια σε διάφορες περιοχές από το Ριάντ έως την Ερυθρά Θάλασσα. Η επιδρομή αναμένεται να επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια των επόμενων πιο ψυχρών μηνών, ενώ αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να μεταναστεύουν κι άλλα σμήνη από το γειτονικό Σουδάν και την Υεμένη.
Το Υπουργείο Γεωργίας στο Ριάντ τόνισε ότι η γενική κατάσταση απαιτεί συστηματική παρακολούθηση και εντατική κινητοποίηση, ενώ ήδη παρότρυνε τους πολίτες να ειδοποιούν αμέσως τις αρχές εάν παρατηρήσουν σμήνη από έντομα σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) προειδοποίησε ότι η επιδρομή ακρίδων αποτελεί τη χειρότερη καταγεγραμμένη εδώ και 25 χρόνια. Η μη ελεγχόμενη αυτή εξέλιξη απειλεί πλέον σοβαρά τη γεωργική γη και τις καλλιέργειες στις δύο πλευρές της Ερυθράς Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ