Η κινεζική επιδρομή στα διεθνή λιμάνια συνεχίζεται

Η κινεζική επιδρομή στα διεθνή λιμάνια συνεχίζεται

139
Η κινεζική επιδρομή στα διεθνή λιμάνια συνεχίζεται

Σύμφωνα με έρευνα της Nikkei, κατά την τελευταία δεκαετία κινεζικές εταιρείες έχουν αποθέσει σχεδόν 11 δις δολάρια σε λιμάνια του εξωτερικού, αποκτώντας πρόσβαση σε στρατηγικούς θαλάσσιους κόμβους και εμπορικές αρτηρίες. Οι στρατηγικές αυτές κινήσεις αποτελούν βασικές επιδιώξεις της πρωτοβουλίας «Belt and Road», μιας «επιθετικής επενδυτικής εκστρατείας που δημιούργησε ανησυχίες για την αυξανόμενη επιρροή του Πεκίνου σε όλο τον κόσμο», όπως περιγράφει το συγκεκριμένο δημοσίευμα του ιαπωνικού ενημερωτικού ομίλου.

Σε άρθρο στο έγκριτο ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων αναφέρεται μάλλον με σκεπτικισμό ότι από το 2010 έως και το 2019 οι κινεζικές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει επιτυχώς και με ελάχιστα… παρατράγουδα σε 25 λιμενικά έργα σε 18 χώρες, με βασικούς πρωταγωνιστές τον Όμιλο China Merchants και τον Όμιλο Cosco. Παράλληλα, η Cosco επενδύει σε εννέα νέα projects, ενώ η China Merchants πρόκειται να επενδύσει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε έντεκα λιμάνια. Τον περασμένο μήνα, η China Merchants ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει $955 εκατ. για την απόκτηση δέκα τερματικών σταθμών κυρίως στην Ασία και στην Ευρώπη.

Φωτό: Wu Hong/AΠE-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.