
Σύμφωνα με το Bloomberg, το Ιράν απαίτησε την πληρωμή ποσού ύψους $6 δις από τη Νότια Κορέα για παραδόσεις πετρελαίου που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Οι ίδιες πηγές, που αναφέρονται ως κυβερνητικές, σημειώνουν πως η Νότια Κορέα είχε καταθέσει τα κεφάλαια προς μεταφορά σε δύο μεγάλες τράπεζες της χώρας, αλλά πάγωσε η περαίωση της πληρωμής τους λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.
Η Νότια Κορέα είναι ένας από τους οκτώ μεγαλύτερους εισαγωγείς πετρελαίου από το Ιράν, στους οποίους είχε χορηγηθεί για κάποιους μήνες waiver από τις ΗΠΑ, δηλαδή απαλλαγή από τις κυρώσεις, ώστε να προμηθεύονται αργό πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο, καλύπτοντας τις άμεσες ανάγκες τους, και παράλληλα να βρουν εναλλακτικούς προμηθευτές.
Οι Νοτιοκορεάτες συμμορφώθηκαν πλήρως με τις κυρώσεις, σε αντίθεση με την Κίνα, και παράλληλα αύξησαν τις εισαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με έκθεση του Reuters, τα στοιχεία δείχνουν πως οι εξαγωγές στη Νότια Κορέα από τις ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο κατά 80% τον Νοέμβριο, φτάνοντας τα 380.000 βαρέλια ημερησίως.
Οι τελευταίες ειδήσεις αναφέρουν πως το θέμα αναμένεται να επιλυθεί, καθώς η Νότια Κορέα φέρεται να κάνει βήματα για μεταφορά των οφειλών της, σε συνεργασία πάντα με τις ΗΠΑ. Η ιρανική κεντρική τράπεζα, στην οποία είχαν επιβληθεί κυρώσεις τον Σεπτέμβριο, διατηρεί δικούς της λογαριασμούς στις νοτιοκορεατικές Woori Bank και Industrial Bank, όπου αναμένεται να επιλυθούν και οι όποιες οικονομικές εκκρεμότητες.
Φωτό: Gerholdt/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ