
Μετά την παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Tesla, σύσσωμη η παγκόσμια κοινότητα συνειδητοποίησε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν πλέον μακρινή ιδέα αλλά επικείμενη πραγματικότητα. Σήμερα, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Η μετάβαση στη νέα πραγματικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνουν τεράστιες επενδύσεις για νέα εργοστάσια ή για τη μετατροπή των ήδη υπαρχόντων, για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και για την ανάπτυξη νέων οχημάτων.
Η τεράστια οικονομική πίεση που δέχονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει οδηγήσει διάφορες εταιρείες-κολοσσούς να συρρικνωθούν και να περικόψουν άμεσα ή στο εγγύς μέλλον θέσεις εργασίας. Η Ford, η Volkswagen, η Nissan, η Honda, η General Motors είναι μερικές από τις εταιρείες που έχουν ανακοινώσει περικοπές στην προσπάθεια αναδιάρθρωσής τους. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οκτώ μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα περικόψουν συνολικά περίπου 80.000 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Αν και η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα σημάνει ταυτόχρονα το τέλος αρκετών «παραδοσιακών». Η κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου απαιτεί περίπου 30% λιγότερη εργασία και λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με την κατασκευή ενός συμβατικού αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης. Είναι, επομένως, σαφές ότι η συντονισμένη και απότομη στροφή στην ηλεκτροκίνηση που επιχειρείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια θα έχει άμεσες επιπτώσεις σε περισσότερες θέσεις εργασίας απ’ ό,τι υπολογίζεται.
Φωτό: Guus Schoonewille/ΑΠΕ-ΜΠE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ