
Μετά την παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Tesla, σύσσωμη η παγκόσμια κοινότητα συνειδητοποίησε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν πλέον μακρινή ιδέα αλλά επικείμενη πραγματικότητα. Σήμερα, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Η μετάβαση στη νέα πραγματικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνουν τεράστιες επενδύσεις για νέα εργοστάσια ή για τη μετατροπή των ήδη υπαρχόντων, για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και για την ανάπτυξη νέων οχημάτων.
Η τεράστια οικονομική πίεση που δέχονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει οδηγήσει διάφορες εταιρείες-κολοσσούς να συρρικνωθούν και να περικόψουν άμεσα ή στο εγγύς μέλλον θέσεις εργασίας. Η Ford, η Volkswagen, η Nissan, η Honda, η General Motors είναι μερικές από τις εταιρείες που έχουν ανακοινώσει περικοπές στην προσπάθεια αναδιάρθρωσής τους. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οκτώ μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα περικόψουν συνολικά περίπου 80.000 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Αν και η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα σημάνει ταυτόχρονα το τέλος αρκετών «παραδοσιακών». Η κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου απαιτεί περίπου 30% λιγότερη εργασία και λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με την κατασκευή ενός συμβατικού αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης. Είναι, επομένως, σαφές ότι η συντονισμένη και απότομη στροφή στην ηλεκτροκίνηση που επιχειρείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια θα έχει άμεσες επιπτώσεις σε περισσότερες θέσεις εργασίας απ’ ό,τι υπολογίζεται.
Φωτό: Guus Schoonewille/ΑΠΕ-ΜΠE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την έντονη ενόχλησή της για τη δήλωση της νέας Αμερικανίδας πρέσβειρας αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία της…

Σε ρυθμούς επέκτασης και ανανέωσης κινείται ο στόλος της Laskaridis Shipping Co. Ltd., με επικεφαλής τον κ. Πάνο Λασκαρίδη, καθώς πρόσφατα παραδόθηκαν δύο νεότευκτα.…

Ισχυρή ζήτηση κατέγραψε η έκδοση νέων μετοχών της Okeanis Eco Tankers Corp., τόσο από Αμερικανούς, όσο και από Eυρωπαίους επενδυτές, με το βιβλίο προσφορών…

Η εγκατάσταση Rotor Sails ως τεχνολογίας αιολικά υποβοηθούμενης πρόωσης εισέρχεται πλέον στη μεγάλη κλίμακα, καθώς η Anemoi Marine Technologies ολοκλήρωσε μία ακόμα μετασκευή σε…

Η ταχεία εξέλιξη των «έξυπνων» ναυτιλιακών τεχνολογιών και των ψηφιακών οικοσυστημάτων στα ναυπηγεία δημιουργεί νέες απαιτήσεις για περιβαλλοντική συμμόρφωση, αποδοτικότητα και ασφάλεια. Σε αυτό…

Η πρωτοποριακή τεχνολογία μετατροπής βιομάζας σε συνθετικό αέριο και κατόπιν σε βιομεθανόλη βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου μεγάλου έργου στην Καλιφόρνια, όπου η Haffner…

Η QatarEnergy ενισχύει περαιτέρω το διεθνές αποτύπωμά της στον τομέα της υπεράκτιας έρευνας (υδρογονανθράκων), υπογράφοντας Συμφωνία Διανομής Παραγωγής (Production Sharing Agreement) για το θαλάσσιο…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε 70 έργα με στόχο την αποανθρακοποίηση των μεταφορών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των βιομηχανιών της ΕΕ μέσω της εγκατάστασης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ