Aσφυξία στην αγορά των containerships

Aσφυξία στην αγορά των containerships

427
Aσφυξία στην αγορά των containerships

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ σημείωσε πτώση το 2019 για πρώτη φορά από το 2011. Παρά την επίτευξη της πρώτης φάσης συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας, η BIMCO εκτιμά πως ο εμπορικός πόλεμος θα συνεχίσει να υφίσταται το 2020, με αποτέλεσμα να μην αναμένεται αύξηση των εμπορευμάτων και επακολούθως των εμπορευματικών ροών και των ναύλων στον κλάδο των containers.

Η παγκόσμια ζήτηση στην αγορά της ναυτιλίας γραμμών αυξήθηκε κατά μόλις 1% το πρώτο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, συγχρόνως πάντα με την ανάπτυξη του στόλου κατά 3,7%, προκαλώντας ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σύμφωνα με τους αναλυτές του κλάδου.

Επιπλέον, οι παραδόσεις μεγάλων πλοίων κοντέινερ θα συνεχιστούν (ULCS), οδηγώντας και σε παραγγελίες για μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διανομή των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια που αδυνατούν να προσεγγίσουν τα πρώτα. Επομένως, η αύξηση του στόλου θα συνεχίσει να υφίσταται για το 2020, συμπιέζοντας ακόμα περισσότερο τους ναύλους.

Στην έκθεσή της η ΒIMCO αναφέρει πως ο τρόπος με τον οποίο η αγορά μπορεί να καταστεί και πάλι υγιής είναι ο τερματισμός των μέτρων προστατευτισμού, ο οποίος θα επιτρέψει στο παγκόσμιο εμπόριο να εξελιχθεί με φυσιολογικούς ρυθμούς. Οι όποιες εξελίξεις, πάντως, εκτιμάται ότι αναβάλλονται έως τον ερχόμενο Νοέμβριο και την εκλογή του νέου προέδρου των ΗΠΑ.

Φωτό: Tom Fisk/Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.