
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ σημείωσε πτώση το 2019 για πρώτη φορά από το 2011. Παρά την επίτευξη της πρώτης φάσης συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας, η BIMCO εκτιμά πως ο εμπορικός πόλεμος θα συνεχίσει να υφίσταται το 2020, με αποτέλεσμα να μην αναμένεται αύξηση των εμπορευμάτων και επακολούθως των εμπορευματικών ροών και των ναύλων στον κλάδο των containers.
Η παγκόσμια ζήτηση στην αγορά της ναυτιλίας γραμμών αυξήθηκε κατά μόλις 1% το πρώτο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, συγχρόνως πάντα με την ανάπτυξη του στόλου κατά 3,7%, προκαλώντας ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σύμφωνα με τους αναλυτές του κλάδου.
Επιπλέον, οι παραδόσεις μεγάλων πλοίων κοντέινερ θα συνεχιστούν (ULCS), οδηγώντας και σε παραγγελίες για μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διανομή των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια που αδυνατούν να προσεγγίσουν τα πρώτα. Επομένως, η αύξηση του στόλου θα συνεχίσει να υφίσταται για το 2020, συμπιέζοντας ακόμα περισσότερο τους ναύλους.
Στην έκθεσή της η ΒIMCO αναφέρει πως ο τρόπος με τον οποίο η αγορά μπορεί να καταστεί και πάλι υγιής είναι ο τερματισμός των μέτρων προστατευτισμού, ο οποίος θα επιτρέψει στο παγκόσμιο εμπόριο να εξελιχθεί με φυσιολογικούς ρυθμούς. Οι όποιες εξελίξεις, πάντως, εκτιμάται ότι αναβάλλονται έως τον ερχόμενο Νοέμβριο και την εκλογή του νέου προέδρου των ΗΠΑ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ