
Αύξηση κατά 20% εμφανίζουν τα έσοδα από την ναυτιλία τα τελευταία τέσσερα χρόνια, παρά την επιβολή των capital controls το 2015, γεγονός που καταδεικνύει την συμβολή της στην ελληνική οικονομία.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά σε εκδήλωση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία επιδεικνύει ένα δυναμισμό ο οποίος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού και διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς αυτήν, γεγονός που της επιτρέπει τη χρηματοδότηση της επέκτασης και ανανέωσης του στόλου. Πρόσθεσε επίσης ότι ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας βαίνει αυξανόμενος παρά το γεγονός ότι στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει κατά 1%, γεγονός που επηρεάζει τις εξαγωγές.
Αναφερόμενος στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ, σημείωσε ότι αποτελεί αιτία για την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση καθώς «όταν μία επιχείρηση προβλέπει ότι ένας εμπορικός πόλεμος θα έχει δυσάρεστο αποτέλεσμα, κρατάει πίσω και τις επενδύσεις και τις δαπάνες γενικά».
Είναι ενδεικτικό ότι παρά την μείωση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί προνομιούχο πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και δεν χρειάστηκε να επιδιώξει εναλλακτικές, αλλά ακριβότερες, μορφές χρηματοδότησης. Μάλιστα, οι διεθνείς τράπεζες που, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης, επέλεξαν να διατηρήσουν το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων.
Έτσι σήμερα το σύνολο της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στη ναυτιλία ξεπερνά τα 8 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι δάνεια σε ξένο νόμισμα (δολάριο).
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018. Αντίστοιχα, η δυναμικότητά του υπερέβη επίσης για πρώτη φορά εφέτος το όριο των 200 εκατ. τόνων.
Φωτό: Γιώργος Χριστάκης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ