
Αύξηση κατά 20% εμφανίζουν τα έσοδα από την ναυτιλία τα τελευταία τέσσερα χρόνια, παρά την επιβολή των capital controls το 2015, γεγονός που καταδεικνύει την συμβολή της στην ελληνική οικονομία.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά σε εκδήλωση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία επιδεικνύει ένα δυναμισμό ο οποίος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού και διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς αυτήν, γεγονός που της επιτρέπει τη χρηματοδότηση της επέκτασης και ανανέωσης του στόλου. Πρόσθεσε επίσης ότι ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας βαίνει αυξανόμενος παρά το γεγονός ότι στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει κατά 1%, γεγονός που επηρεάζει τις εξαγωγές.
Αναφερόμενος στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ, σημείωσε ότι αποτελεί αιτία για την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση καθώς «όταν μία επιχείρηση προβλέπει ότι ένας εμπορικός πόλεμος θα έχει δυσάρεστο αποτέλεσμα, κρατάει πίσω και τις επενδύσεις και τις δαπάνες γενικά».
Είναι ενδεικτικό ότι παρά την μείωση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί προνομιούχο πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και δεν χρειάστηκε να επιδιώξει εναλλακτικές, αλλά ακριβότερες, μορφές χρηματοδότησης. Μάλιστα, οι διεθνείς τράπεζες που, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης, επέλεξαν να διατηρήσουν το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων.
Έτσι σήμερα το σύνολο της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στη ναυτιλία ξεπερνά τα 8 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι δάνεια σε ξένο νόμισμα (δολάριο).
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018. Αντίστοιχα, η δυναμικότητά του υπερέβη επίσης για πρώτη φορά εφέτος το όριο των 200 εκατ. τόνων.
Φωτό: Γιώργος Χριστάκης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ