
H παγκόσμια αγορά iron ore είναι πιθανό να γνωρίσει σημαντικό έλλειμμα μετά το δυστύχημα σε ορυχείο της Vale στις αρχές του έτους και των περικοπών στην παραγωγή που ακολούθησαν, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg o Andrew Forrest, ιδρυτής της Fortescue Metals Group.
«Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε την πιθανότητα ενός ελλείμματος», ήταν τα λόγια του κ. Forrest, o οποίος πρόσθεσε ότι ο αυστραλιανός μεταλλευτικός κολοσσός θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για τους πελάτες του, χωρίς ωστόσο να εγγυάται ότι το έλλειμμα στην αγορά θα περιοριστεί.
Το σιδηρομετάλλευμα οδεύει προς τη μεγαλύτερη τριμηνιαία άνοδό του από το 2017, καθώς οι επενδυτές ακόμη επιχειρούν να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση των στρεβλώσεων στην προσφορά από τη Βραζιλία. Μάλιστα, η Citigroup ανέφερε πρόσφατα ότι η πλήρης επίπτωση της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της Vale θα φανεί στα μέσα του επόμενου έτους, ενώ εκτίμησε ότι οι στρεβλώσεις στην παγκόσμια προσφορά θα εκτοξεύσουν την τιμή του iron ore στα $100/τόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά το περιστατικό στο Brumadinho, η τιμή του iron ore ανήλθε στα $91,5/τόνο.
Από την πλευρά της, η Morgan Stanley τονίζει ότι το δυστύχημα της Vale έχει αφήσει μια «τρύπα» στη διά θαλάσσης αγορά μεταφοράς iron ore, ενώ προβλέπει
ότι η παραγωγή του βραζιλιάνικου κολοσσού θα μειωθεί κατά 34 εκατ. τόνους το 2019.
Τέλος, ενώ οι αποστολές iron ore από τη Βραζιλία ομαλοποιήθηκαν εν μέρει μετά τις αρχές του χρόνου, από τα μέσα Μαρτίου έως σήμερα παρατηρείται ένα σημαντικό χάσμα.
Φωτό: Christian Sprogoe/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ