
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την παράταση της απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις από τις Αρχές Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ακόμα τέσσερα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ο κανονισμός απαλλαγής για συμπράξεις στη ναυτιλία γραμμών, γνωστή και ως Consortia Block Exemption Regulation (BER), προοριζόταν να ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου 2020.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενημέρωσε την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου ότι, μετά από μια «feedback περίοδο» τεσσάρων εβδομάδων, που ολοκληρώνεται στις 18 Δεκεμβρίου, το πιο πιθανό είναι ότι ο κανονισμός απαλλαγής για συμπράξεις θα πάρει παράταση τεσσάρων ακόμα ετών.
Σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι οι κανόνες της ΕΕ δεν επιτρέπουν σε εταιρείες να συνεργάζονται με τρόπο που να περιορίζουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Ωστόσο, στον χώρο της ναυτιλίας οι περιορισμοί αυτοί αίρονται, καθώς είναι απαραίτητο οι εταιρείες να συνεργάζονται προκειμένου η λειτουργία τους να είναι αποδοτική και οικονομικά βιώσιμη.
Παράλληλα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι τα ευρήματα μετά την αξιολόγηση των στοιχείων που συλλέχθηκαν από τις εθνικές αρχές ανταγωνισμού, τον ΟΟΣΑ, την UNCTAD και αρκετούς ακόμα εμπλεκομένους, καταδεικνύουν ότι οι συνθήκες της αγοράς της liner ναυτιλίας προϋποθέτουν την ύπαρξη κοινοπραξιών.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι ο κανονισμός απαλλαγής για συμπράξεις (Consortia Block Exemption Regulation) επιτρέπει, υπό προϋποθέσεις, σε ναυτιλιακές εταιρείες με συνδυασμένο μερίδιο αγοράς κάτω του 30% να δημιουργούν συμμαχίες για την από κοινού παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων.
Φωτό: Unsplash/ Cameron Venti
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ