
Η Μαλαισία αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα χώρας που απαγορεύει τη χρήση open-loop scrubbers για τα πλοία που εισέρχονται στα ύδατά της.
Είναι γεγονός ότι, καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020 από τον ΙΜΟ, η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να λάβει τις τελευταίες αποφάσεις της για τη σημαντική αυτή μετάβαση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη ανακοίνωση του Maritime Department της Μαλαισίας, σύμφωνα με την οποία «όσα πλοία προσεγγίζουν λιμάνια της Μαλαισίας θα πρέπει να καταναλώνουν αποθειωμένα καύσιμα ή να διαθέτουν scrubbers κλειστού βρόγχου».
Όπως αναφέρει το Reuters, τα υβριδικά scrubbers ή κλειστού τύπου φυλάσσουν το μεγαλύτερο μέρος του νερού που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση του θείου εν πλω ώστε να παραδοθεί στη συνέχεια σε ειδικές εγκαταστάσεις παραλαβής στα λιμάνια. Αντιθέτως, τα scrubbers ανοικτού τύπου απορρίπτουν τα κατάλοιπά τους στην ανοικτή θάλασσα και γι’ αυτό το λόγο απαγορεύεται η χρήση τους σε αρκετά σημαντικά λιμάνια πλέον.
Σημειώνεται ότι η Φουτζάιρα και η Σιγκαπούρη, που θεωρούνται κόμβοι ανατροφοδότησης ναυτιλιακών καυσίμων για τα πλοία, έχουν επίσης απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers από αρχές του έτους. Τέλος, και η Κίνα αναμένεται να παρατείνει την απαγόρευση της χρήσης των εν λόγω συστημάτων από τα πλοία στα λιμάνια της, στις ποτάμιες πλεύσεις της και στις περιοχές ΕCAs (emission control areas).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ